Tuesday, January 19, 2010

RAJA PETRA – PERMAINAN KUCING & TIKUS?

Persoalannya kini bukan di mana Raja Petra Kamarudin berada tetapi bagaimana rakyat negara ini diberikan hak untuk mengetahui apakah tuduhan beliau benar atau sebaliknya.

Jika tidak benar, hukumlah beliau kerana membuat tuduhan palsu.

Raja Petra menghilangkan diri selepas dua waran tangkap dikeluarkan terhadapnya kerana gagal hadir ke mahkamah pada 23 April dan 23 Mei lalu bagi perbicaraan menerbitkan artikel berbaur hasutan dan memfitnah isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor.

Dia dituduh menerbitkan artikel bertajuk Let's Send the Altantuya Murderers to Hell dalam blog www.malaysia-today.net, bertarikh 25 April 2008.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan pada 7 Januari lalu menegaskan pihaknya akan menggunakan saluran undang-undang antarabangsa untuk memburu pengendali laman web Malaysia Today, Raja Petra Raja Kamarudin.


"Dalam perkara ini kena bersabar kerana permohonan ekstradisi memerlukan masa yang lama," katanya minggu lalu.

Banyak berita ialah mengenai beliau berada bukannya perkembangan sejauh mana polis mengesan Raja Petra. Jalan jadi ‘kucing kejar tikuS’ sudahlah. Bukan sahaja polis akan dilihat hilang kredibiliti tetapi lama kelamaan rakyat akan mempercayai Raja Petra akan berada di pihak yang benar kerana banyak sangat orang mahu membantunya.

Raja Petra dalam artikel yang disiarkan 31 Januari lalu mendakwa dia berada di Poland dan sebelum itu menurut polis, lelaki terbabit berada di pangsapuri mewah Gloucester Terrace, Bayswater, London.

Yang tidak sedapnya, Pengerusi Eksekutif ECM Libra Financial Group Bhd., Datuk Seri Kalimullah Hassan terpaksa menegaskanpada 13 Januari lalu yang beliau tidak mempunyai hubungan dengan Raja Petra yang kini diburu polis apatah lagi mahu membenarkan pengendali portal berita Malaysia Today itu menetap di apartmen miliknya di London.

Sehubungan itu, beliau menyangkal sekeras-kerasnya kenyataan-kenyataan yang cuba membabitkan namanya dengan kedua-dua individu tersebut.

Kalimullah berkata demikian bagi mengulas dalam laporan blog seperti dipetik akhbar menyatakan beliau menaja pengendali portal berita Malaysia Today itu yang kini dilaporkan bersembunyi di London.

"Memang benar saya ada sebuah apartmen di London tetapi Raja Petra tidak pernah menetap di apartmen itu. Seperti yang diketahui umum, Raja Petra banyak melemparkan tuduhan tidak berasas terhadap saya, keluarga saya dan sahabat saya seperti bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi,'' jelas Kalimullah.

Ini berikutan ada laporan dalam blog bahawa Raja Petra bersembunyi di rumah isteri Kalimulah (baca petikan yang disertakan di bawah).

Kalimullah mengatakan beliau langsung tidak terlibat dengan kedua-dua laman berita propembangkang seperti dilaporkan sama ada dalam pembiayaan, pengendalian, pemilikan saham atau penubuhan organisasi itu.

Sebuah entri pada blog pisau.net yang mendakwa Raja Petra bersembunyi di sebuah apartment.

XKLUSIF : PETRA BERSEMBUNYI DIRUMAH HELINNA HANUM DADAMEAH !
Posted On 1/11/2010 05:44:00 PM by pisau.net












benarkah raja petra bersembunyi di rumah seorang wanita bernama helinna hamun dadameah. perkara ini gap sahkan memang benar. siapa wanita ini yang sanggup bersekongkol dengan pengkhianat negara ?

helinna hanum dadameah adalah isteri kepada kalimullah hasan,agen bertaraf bangkai daripada singapura yang bersekongkol dengan raja gila. petra mencipta teori fantasi politik untuk meenjatuhkan ds najib dan mengaibkan rosmah mansor. sayang tuduhan dan akuan bersumpah petra dan pi bodoh bernama balasubramaniam yang mengatakan rosmah berada di tempat kejadian pembunuhan altantuya pada jam 10 malam telah kami nafi dan sangkalkan.

dengan keluarnya gambar alibi rosmah yang sedang berbuka puasa dan menyampaikan sumbangan jelas menunjukkan bahawa petra ini adalah manusia sundalan,bangkrap politik dan kering iman namun sayang manusia setaraf bangkai ini dianggap sebagai hero demokrasi oleh anwar dan pas !

hari ini petra bertembung dengan kumpulan kami..yang secara perlahan-lahan akan mengeluarkan satu persatu bukti mengenai fitnah yang sedang anwar/petra/kalimullah rencanakan untuk mengkucar kacirkan kestabilan politik negara.

hari ini seperti yang dijanjikan,kami mengeluarkan bukti pemilik tempat persembunyian raja petra. dimiliki oleh isteri kepada kalimullah di no 20 apartment trinity court bayswater london.

selanjutnya blog gap sini

Komen Pisau; Kaitan RPK dan Kallimulah amat ketara, konspirasi menjatuhkan Ds Najib telah bermula sejak zaman pemerintahan Tun Abdullah .perancangan rapi mereka atas kuasa Allah telah mendedahkan tembelang mereka satu demi satu.

Pisau pernah bertemu dengan seorang penyelidik yang menjejaki kes Altantuya , begitu mengejutkan apabila beberapa nama yang terkenal terbabit dalam perancangan konspirasi ini.Mereka telah merancang sebegitu rapi agar rakyat lebih percaya kepada fitnah dan persepsi ,perkara yang sama berlaku apabila mereka menimbulkan isu arsenik yang menimbulkan rasa simpati rakyat terhadap Anwar Ibrahim.Dengan mengunakan modus operandi yang sama kes Altantuya di garap sebegitu rupa agar mereka yang tidak terlibat dilihat benar benar terlibat.Ketika itu rakyat diperbodohkan secara terang terangan,fitnah yang berterusan dan konsisten yang tidak benar akan menjadi benar benar berlaku.

Menurut penyelidik ini,Kalimulah menempatkan 4 orang wartawan di NST khas untuk spinkan fakta kes Altantuya,katanya fakta kes dan sebutan di makhamah cukup berbeza yang dipaparkan di surat khabar. Tujuannya untuk mengambarkan secara halus penglibatan seorang vvip didalam kes tersebut.

Pendedahan dan penemuan yang dibuat oleh penyelidik ini cukup mengemparkan,dan sudah pun diserahkan kepada PM Ds Najib .

Pisau kata " banyak lagi akan didedahkan ...sabaaarrrr!"

No comments:

Post a Comment