Monday, May 9, 2011

'INSAN TERPILIH' PERTAHANKAN HADI AWANG

'Di kerusi Pengkalan Berangan dan Alor Limbat yang dimenangi BN semakin teguh dengan perpaduan baru dalam UMNO Terengganu sementara kerusi Bukit Payong dan Rhu Rendang semakin goyah kerana rakyat tahu siapa pembela mereka dan siapa yang hanya menabur janji.Pada peringkat Parlimen Marang pula, kini jelas pekerja UMNO mengadakan pelbagai program menjamin rakyat dibela dan ditolong, bukan seperti PAS yang hanya pandai ‘menyerahkan rakyat kepada Allah’ untuk bantuan."
Daripada teganuku

Malunya apabila seorang ‘Tok Guru’ terpaksa menggunakan ‘Insan Terpilih’ yang ‘Dianugerahkn Allah’ untuk menjamin kemenangannya di Parlimen Marang.

Apakah , Datuk Seri Abdul Hadi Awang semakin bimbang dengan pengaruh UMNO di kawasan Parlimen Marang?

Beliau mungkin tahu bahawa rahsianya menggunakan pengundi luar sudah tidak boleh dijadikan kelebihan lain selain pemimpin Barisan Nasional dan UMNO ‘menyerang Marang’ tanpa henti.

Sama ada di kerusi Pengkalan Berangan dan Alor Limbat yang dimenangi BN semakin teguh dengan perpaduan baru dalam UMNO Terengganu sementara kerusi Bukit Payong dan Rhu Rendang semakin goyah kerana rakyat tahu siapa pembela mereka dan siapa yang hanya menabur janji.

Pada peringkat Parlimen Marang pula, kini jelas pekerja UMNO mengadakan pelbagai program menjamin rakyat dibela dan ditolong, bukan seperti PAS yang hanya pandai ‘menyerahkan rakyat kepada Allah’ untuk dibantu.

Pemimpin PAS kini turut dibuai dan dihanyutkan mimpi untuk ‘ke Putrajaya’.

Dan kerana itu terpaksalah meminta tolong Ketua Pembangkang di Dewan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkempen bagi pihaknya?

Berceramah di Marang, Jumaat 6 Mei lalu Anwar menggesa seluruh pengundi Marang supaya mempertahankan parlimen tersebut dari jatuh ke tangan Umno dan Barsian Nasional (BN).

"Sebab itu kawan-kawan di Marang ini kena ingat, Marang ini kawasan yang dipimpin oleh tokoh besar, bukan sahaja (kepada) PAS tetapi (kepada) umat Melayu dan umat Islam. KIita kena pertahankan kerusi (parlimen) ini dan maruah kita lebih-lebih lagi sekarang."

Bunyinya sungguh terdesak dan permintaan Anwar itu dibuat pada majlis ceramah isu-isu semasa di Kedai Buluh, Bukit Payung.

Sebut sahaja UMNO, tidak ada modal lain selain mengatakan UMNO akan buat apa saja dengan wang.

Belum apa-apa Anwar sudah menggunakan mulut jahatnya apabila mengatakan: “ Umno dan BN akan melakukakan apa sahaja untuk merampas kerusi tersebut yang kini diwakili oleh Presiden PAS"dan percayalah....Umno akan buat apa sahaja, beli (undi) ugut, upah...apa sahaja, untuk melemahkan kubu kita disini,"

Dalam kempennya Anwar berkata tanggungjawab mempertahankan parlimen Marang bukan kerana peribadi Ustaz Hadi sahaja. Tetapi, katanya, Ustaz Hadi dengan ketokohan, prinsip dan peribadinya telah membawa mesej perubahan dan memperkuatkan Pakatan Rakyat.

Menurutnya, kemenangan Presiden PAS dan beberapa kawasan parlimen lain di negeri Terengganu pada pilihanraya akan datang, akan membawa perubahan dalam negara.

Persoalannya, untuk apa pertahankan Hadi? Apakah beliau wakil rakyat yang kerja untuk rakyat?

Berapa kali dia turun padang?

Inilah wakil rakyat yang rakyat di Marang mahukan?

Berikutan bimbang dengan pengaruh UMNO dan pimpinan kerajaan dengan dengan pelbagai projek rakyatnya di Marang, Hadi terpaksa ‘minta nyawa politiknya’ kepada rakyat menggunakan Anwar.

Sedangkan orang yang beliau gunakan untuk memenangkannya adalah pemimpin yang ketika ini berdepan dengan isu video seks dan penghakiman mahkamah kerana isu liwat.

Tidakkah Hadi terpikir bahawa jika apa-apa hukuman atau pendedahan terhadap Anwar, dia juga akan menerima tempelak?

Tetapi bagi pemimpin seperti Hadi yang tidak tahu turun padang dan melihat serta membela rakyat kawasannya, apa sahaja cara yang boleh mempertahankan kedudukannya demi wang dan pangkat, dia saggup menggunakan manusia seperti Anwar yang sudah terpalit dengan pelbagai ‘dosa’.

No comments:

Post a Comment