Wednesday, May 30, 2012

SPRM PATUT BUKA SEMULA KES AZMIN ALI PADA 1995...

Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat Mohamed Azmin Ali pasti tidak boleh tahan dengan PENDEDAHAN TERBARU Raja Petra Kamaruddin.

Pun begitu, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan pegawai Suruhanjaya Pecegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Ada ke patut penulis blog Malaysia Today Raja Petra mendakwa kononnya beliau memiliki 'fail rahsia' mengenai Azmin ketika beliau masih berada dalam kerajaan pada 1995.

Maknanya ketika itu Azmin bekerja dengan Menteri Kewangan yang juga Timbalan Perdana Menterilah ketika itu.

Raja Petra mendakwa fail terbabit menunjukkan dakwaan pelbagai transaksi saham, hartanah dan kenderaan bernilai jutaan ringgit dimiliki Azmin. Sepatutnya Azmin DITAHAN UNTUK SIASATAN!

Namun beliau terlepas kerana arahan daripada SPRM sendiri. Siapa mengarahanya? Raja Petra ada menyebutnya!

Dalam entri terkini bertajuk "MACC 'Deep Throat' comes out of the closet" (Pemberi maklumat SPRM Dedah Identiti Diri), Raja Petra atau lebih dikenali sebagai RPK mendedahkan beliau diberi pelbagai fail dan dokumen oleh seorang pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang sudah bersara satu ketika dulu.

RPK mendakwa kertas siasatan dan fail terbabit adalah mengenai Azmin yang merupakan setiausaha sulit kepada Timbalan Perdana Menteri pada masa itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim. RPK berkata fail berkenaan bertarikh sejak 17 tahun lepas ketika Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) masih dikenali sebagai Badan Pencegah Rasuah.


Jika demkian kenapa Azmin tidak didakwa?

Apakah Raja Petra mahu menyatakan bahawa Anwar ketika menjadi Timbalan Perdana Menteri bertindak menutup kes 'salah laku' pegawainya?

Jika demikian, tidak bolehkan SPRM membuka semula kes ini?

Jika benar dakwaan Raja Petra, bukan Azmin sahaja patut disiasat tetapi juga Anwar.

Malah, dakwaan Raja Petra juga membabitkan pegawai SPRM dan mungkin bos SPRM ketika itu. Mereka semuanya perlu disiasat! 

Jadi, benarlah (tidak salah) kalau Tun Dr Mahathir Mohamad pernah mengatakan berkata Anwar terbabit dengan perbuatan salah laku, rasuah dan sebagainya ketika menjadi Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan yang menjadi antara sebab Anwar dipecat dari kerajaan.

Sewajarnya pendedahan Raja Petra ini disambut dengan siasatan mendalam oleh SPRM kerana ia membabitkan penjawat awam dan hubungannya dengan Timbalan Perdana Menteri dan Menteri pada pertengahan 1995.

No comments:

Post a Comment