Sunday, January 24, 2010

MUBIN ISMAIL BUKAN PENGGENDALI BLOG JARANGANAKMELAYU?

Seseorang yang mendakwa namanya sebagai Mubin bin Ismail, seorang guru memberikan reaksi kepada entri saya bertajuk ‘ROMBAKAN BAGI MEMENTINGKAN RAKYAT DALAM PEMBANGUNAN

Beliau kesal dan menyifatkan saya mengaitkan beliau dengan blogjaranganakmelayu yang dianggapnya sebagai ‘tidak bertanggung jawab di atas apa-apa fitnah yang telah dilakukan oleh blog berkenaan kepada semua yang terlibat’.

Reaksi Mubin Ismail itu dibuat pada 24 Januari 2010 - 4:49 AM

Menurutnya: “Sebagai penjawat awam saya sedar saya tidak boleh menjadi editor mana-mana penerbitan dan juga tidak menyembelahi mana-mana puak dalam parti politik.

Sebagai seorang pendidik saya perlu menunjuk contoh yang baik kepada anak didik saya.”

Saya tidak pasti Mubin Ismail ini sama dengan Abdul Mubin Ismail pemilik blog jaranganakmelayu atau tidak sama.

Apapun, jika tidak ‘rasa pedas kerana termakan cili’ lupakan sahaja dan saya bukan mahu menyakiti dan mengaitkan sesiapa dengan blog berkenaan, kecuali dengan penggendali dan penulisnya, Abdul Mubin Ismail.

Saya juga seperti MNubin Ismail berdoa dan pohon kepada Allah agar penulis blog ini berhenti dari menjadi alat orang dan segeralah bertaubat dan segera mohon maaf dengan orang yang beliau fitnah.

Baca apa yang dikomenkan oleh Mubin Ismail:


KENYATAAN KESAL DAN POHON MAAF’.

Tuan,

Maaf kerana menggunakan blog ini kerana tidak dapat kesasarannya.

Saya Mubin bin Ismail kesal dengan penggunaan nama saya sebagai pemilik blog jarangnakmelayu samada secara kebetulan yang telah banyak memfitnah Pegawai dan mereka yang berada di sekeliling Ahmad Said.

Saya juga kesal isu yang dimulakan dalam laman blog ini telah mengakibatkan seorang insan ditahan oleh pihak polis dan dihadap ke mahkamah untuk diadili.

Lebih malang lagi insan yang terlibat kini sakit dan keadaan fizikalnya amat membimbangkan, terlalu kurus bagaikan tinggal tulang dan kulit di lengannya kerana menghadapi tekanan.

No comments:

Post a Comment