Thursday, February 5, 2009

YANG MARAH & MANA ANWAR?

Sengaja saya letakkan semula gambar ini.

Bukan main gumbira (gembira) Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim dan rakan-rakan pimpinan PKR tempoh hari.

Tertipukah Anwar? Atau Anwar ditipu?

Dalam politik segalanya mungkin. Hari ini kawan, esok lawan dan lusa kawan atau sebaliknya.
Jangan marah! Tetapi hakikatnya banyak yang marah, yang kelu dan yang mahu berdiam diri.

Tetapi kalau marah pun jangan sampai menyumpah-nyumpah.

Saya melayari laman m@rhein dan nampaknya penggendali dan rangkaiannya sangat marah kerana runtuhnya kerajaan Pakatan Rakyat di Perak.

Yang menjadi sasaran sudah pastilah empat wakil rakyat yang meninggalkan parti mereka dan yang kembali semula kepada UMNO.

AWAS ANDA PERDAYAKAN RAKYAT DAN TUHAN MENJADI SAKSI TUNGGU APA YANG AKAN BERLAKU KEPADA ANDA.....DATO NASA!!!ANDA SEBENARNYA SYAITAN YANG BERTOPENGKAN MANUSIA...TUHAN AKAN PERKENANKAN DOA RAKYAT PERAK....ALLAH HU AKBAR!!!-
Sya~reformis


Saya perturunkan apa yang dipapar di laman m@rhein berkenaan:

“Maaf kepada para pengunjung, tapi ikut bahasa Perak, si ADUN Bota, Yang Bengap Nasarudin Halim ini layak digelar 'Anak Gampang Haramjadah'!

...dan atas permintaan.. gelaran 'Anak Gampang Haramjadah' ini juga wajar diberikan kepada Jamaludin Pariazi, Osman Barualu dan Hee Yit Foongkok. “

Sementara pinkturtle2.wordpress.com pula bertanya “Di mana Anwar Ibrahim dalam meranduk kemelut Kerajaan Perak?”
Menurut blog berkenaan:

“Rata-rata hairan dan terkejut apabila isu dan kemelut yang melanda Kerajaan Perak tidak ditangani secara serius oleh Penasihat KeADILan, Anwar Ibrahim. Banyak kenyataan dikeluarkan oleh para pemimpin PAS termasuk Menteri Besar, Nizar Jamaluddin serta pemimpin utama DAP.

Sanggahtoksago.Com menerima banyak sms dan panggilan telefon bertanyakan di manakah Anwar Ibrahim dalam kemelut yang akan meruntuhkan kerajaan Pakatan Rakyat di Perak ini? Sehingga kini, Anwar tidak sesibuk mempromosikan “Kerajaan 16 September” tahun lalu. Realitinya, kemelut di Perak tidak mendedahkan penglibatan Anwar secara tegar sebaliknya banyak membabitkan tangkisan para pemimpin PAS dan DAP.”






















kalau anda lihat gambar dibawah mereka seronok gembira dan tergelak besar apabila mereka berjaya mempermainkan RAKYAT!!!

Namun sabar dulu wahai pengkhianat kerana KUASA TUHAN ITU MASIH ADA….JANGAN MULA MEMAIN RENTAK GEMBIRA KERANA BILA- BILA SAJA TUHAN BOLEH RENTAP APA YANG KAMU LAKUKAN….BUAT ANDA BEREMPAT!!!!AWAS ANDA PERDAYAKAN RAKYAT DAN TUHAN MENJADI SAKSI TUNGGU APA YANG AKAN BERLAKU KEPADA ANDA…..DATO NASA!!!ANDA SEBENARNYA SYAITAN YANG BERTOPENGKAN MANUSIA…TUHAN AKAN PERKENANKAN DOA RAKYAT PERAK….ALLAH HU AKBAR!!!

http://syaomel85.blogspot.com


5 comments:

  1. Salam,
    Sekian lama saya tertunggu-tunggu dan tercari-cari blog yang dapat "counter attack" kepada laman web yang terlampau fanatic seperti laman m@rhein, sekarang saya dah jumpa, tahniah Hambali atas keberanian anda, harap dapat dilakukan yang sama pada laman Malaysia Today.
    Solzamri

    ReplyDelete
  2. Hari ini Anwar dan mb Pakatan Rakyat akan mengadakan perhimpunan di kediaman MB pukul 7.30 mlm kononnya utk menegak kebenaran.Mengajak semua ahli PR dan activis berhimpun beramai-ramai.Yang ini Anwar pandai,nak provok orang ramai supaya menentang kerajaan yang ada sekarang.Yang buruk semuanya kerajaan yang baik dialah seorang.Tapi rakyat d Perak jgn tertipu dengan permainan liciknya.Dia suka mendapat sokongan secara macam ini.Inilah sampah namanya.

    ReplyDelete
  3. Assalamualaiukum Saudara,

    Betul Saranan Saudara. Mereka pun tak patut marah sangat sebab yang lompat balik si Nasa saja yang tiga tu pasal hal dalaman mereka.
    Lagi pun fatwa melompat dah dikeluarkan masa Nasa lompat tu, katanya baik dan demokrasi melompat ini.

    Betulkan Anwar dan ex MB Perak nak berhimpun, yang ini memang speciality Anwar Ibrahim yang diikuti pula oleh HINDRAF. Ini trade mark dia orang.

    Lepas tu bila Polis tangkap, Polis yang salah.

    Inilah kerja mereka.

    ReplyDelete
  4. sempat lagi ke nak ceramah di rumah MB, kang kejap lagi kena letak jawatan macamana? lebih baik buat dekat rumah Perdana Menteri Lompat Belakang je, di ceruk to kun ke,jalan duta ke, tak kesahla, ke dekat patung batucaves pun boleh,,,

    ReplyDelete
  5. Sebagai seorang rakyat malaysia yang prihatin,dapat dilihat anwar bukan pemimpin yg bersih dan penipu.dulu kecoh pasal 16 september,ada pembentukan kerajaan baru,sekarang bila perak kelam kabut,nk buat bantahan.sama macam kit siang.bukan seronok sangat bila anwar mau bentuk kerajaan baru.percayala rakyat malaysia,seburuk-buruk BN nasib kita masih terbela.kita memerlukan kerajaan yang stabil,buat ape habiskn wang untuk pilihanraya baru sedangkan ekonomi sekarang tak menentu.menghabiskn duit pembayar cukai.rakyat patut memilih pemimpin yg bijaksana bukannya yg tau menipu & janji2 kosong & memainkan isu perkauman.

    ReplyDelete