Tuesday, March 20, 2012

Isteri Dikaitkan Dengan Khalwat Badrolamin Mahu Tuntut Fasakh

Izatil ketika keluar dari Mahkamah Rendah Syariah Rompin semalam.

Isteri yang sebelum ini dilaporkan 'lari untuk mendapatkan khidmat nasihat mengenai masalah rumah tangganya' dengan Ustaz PKR, Badrolamin Bahron yang menimbulkan kes kontroversi di Kuantan, Pahang, akhir bulan lalu,  semalam bertindak menarik balik permohonan cerai terhadap suaminya.

Beliau membuat tuntutan itu di Mahkamah Rendah Syariah Rompin semalam.

Izatil Iwani Rashid, 28, yang bertugas sebagai juruteknik di sebuah kolej kemahiran di Rompin sebaliknya, memutuskan akan membuat tuntutan fasakh terhadap suaminya, Fazli Pungut, 32, di Mahkamah Tinggi Syariah Kuantan.

Wanita itu yang hadir ke mahkamah seorang diri membuat tuntutan notis tarik balik tersebut di hadapan Hakim Syarie Abu Kassim Pilus di dalam kamar hakim.

Bagaimanapun, semasa ditemui pemberita, Izatil tidak menyatakan alasan tertentu berhubung tindakan menarik balik permohonan cerai tersebut.

“Saya terpaksa tarik balik tuntutan tersebut (permohonan cerai) kerana mahkamah rendah syariah tidak mempunyai kuasa untuk mengendalikan kes fasakh,” katanya ringkas.

Dia yang mempunyai seorang anak lelaki berumur lapan tahun hadir ke mahkamah pada pukul 9 pagi, manakala suaminya, Fazli, yang merupakan seorang guru tidak kelihatan.

Sumber Kosmo!

No comments:

Post a Comment