Friday, April 29, 2011

SUMPAH - "NUAR, APA LAGI 'HELAH' HANG SELEPAS NIII?"

“Demi Allah yang maha mengetahui, tindakan yang kami ambil ini adalah semata-mata bertujuan untuk menzahirkan kebenaran dan bukan sekali-kali memfitnah atau bagi memenuhi kepentingan pihak-pihak tertentu atau kepentingan kami sendiri. Dengan nama Allah, Rasulullah (saw), rakyat dan anak-anak cucu kita, saya dan rakan-rakan bertanggungjawab sepenuhnya terhadap pendedahan tersebut," - Datuk Shazryl Eskay Abdullah mewakili trio ‘ Datuk T’.

Ahli perniagaan, Datuk Shazryl Eskay Abdullah mencabar Datuk Seri Anwar Ibrahim agar melakukan sumpah mubahalah berhubung rakaman video seks ketika mengadakan sidang media, di Hotel Impiana, Kuala Lumpur semalam (28 April 2011). - Utusan

Fening, Fening. Tak dan nak pikiq!

Itulah hakikat Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika ini.

Kini bagaimana pula dia akan akan mencari helah untuk menuduh Datuk Shazryl Eskay Abdullah yang merupakan salah seorang trio 'Datuk T' yang bertanggungjawab terhadap kontroversi video seks memfitnah atau sengaja memburuk-burukkan namanya.

Semalam Eskay dengan terang, jelas dan terbuka mengatakan bahawa pelaku dalam video seks tersebut adalah Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Lebih menyakinkan Eskay mengatakan beliau berada dilokasi penggambaran video berkenaan.

Pada sidang media di Kuala Lumpur semalam, Eskay menegaskan: "Mengenai identiti sebenar pelaku video tersebut, saya berani bersumpah bahawa pelaku itu adalah kerana saya sendiri berada di lokasi itu dan juga dalam paparan video berkenaan,".

Bukan itu sahaja, Eskay sedia bersumpah laknat hari ini dan sumpah berkenaan akan dibuat bertujuan bagi memperakui dakwaannya sebelum ini.

Berikutan itu Eskay turut mencabar Anwar untuk bersumpah laknat bersamanya sekiranya Ketua Umum Pakatan Rakyat itu masih menafikan bahawa beliau adalah pelaku dalam video seks berkenaan.

Kita tunggu sama ada sumpah laknat berkenaan akan dibuat oleh Eskay atau tidak di Masjid Amru Al-As Bandar Baru Sentul hari ini.

Eskay berkata beliau mewakili dua lagi rakan trio 'Datuk T' iaitu bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik dan bekas Bendahari Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa) Datuk Shuib Lazim pada sumpah berkenaan.

Mereka ini berani bertindak dan tahu balasan yang bakal mereka terima sekiranya pendedahan video seks berkenaan merupakan satu fitnah.

"Kami percaya berada pada pihak yang benar dan yang penting rakyat di negara ini perlu tahu siapa sebenarnya Anwar kerana beliau tidak layak menjadi pemimpin negara ini," kata Eskay.

Eskay yang juga seorang ahli perniagaan berkata beliau dan dua lagi rakannya bertanggungjawab sepenuhnya terhadap pendedahan berkenaan bagi membuktikan kebenaran.

"Demi Allah yang maha mengetahui, tindakan yang kami ambil ini adalah semata-mata bertujuan untuk menzahirkan kebenaran dan bukan sekali-kali memfitnah atau bagi memenuhi kepentingan pihak-pihak tertentu atau kepentingan kami sendiri.

"Dengan nama Allah, Rasulullah (saw), rakyat dan anak-anak cucu kita, saya dan rakan-rakan bertanggungjawab sepenuhnya terhadap pendedahan tersebut," katanya.

Anwar pula hadir di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi semalam untuk memberi keterangan berkaitan satu video seks yang memaparkan pelaku dikatakan mirip beliau.

Anwar tiba pada 2.50 petang menaiki kereta bersama-sama isterinya Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail dan adik iparnya Wan Mokhtar Wan Ismail.

Pada 21 Mac lepas, video itu dipertontonkan kepada beberapa wartawan oleh satu kumpulan dikenali "Datuk T" di Carcosa Seri Negara dan siasatan polis itu bermula selepas Anwar membuat laporan dan menafikan dirinya pelaku dalam video itu.


Eskay dikerumini pihak media ketika beliau tiba bagi menyerahkan sampel DNA-nya kepada pihak polis bagi membantu siasatan berhubung rakaman video seks yang dikaitkan dengan seorang pemimpin pembangkang di Bukit Aman, Kuala Lumpur kelmarin (27 April 2011)- Utusan

No comments:

Post a Comment