Monday, February 8, 2010

ANWAR KAKI PENIPU?

Benarkah Anwar Ibrahim kaki penipu atau kelentong?

“Ya...” kata Ezam Mohd Nor. Bukan orang lain yang kata Anwar kaki kelentong. Bekas orang kuatnya.

Sudah berapa lama Anwar kaki penipu?

Apabila Ezam Mohd Nor mengatakan ‘Anwar jangan tipu rakyat lagi’, apakah bermaksud selama ini Anwar kaki penipu?

“Dulu saya merupakan orang yang berada di barisan hadapan menyokong dan membela beliau.
Tetapi hari ini, ramai yang semakin sedar, nampak kebenaran dan tahu siapa sebenarnya Anwar.

Anwar adalah seorang pemimpin yang meletakkan cita-cita dan masalah peribadinya, mengatasi cita-cita, wawasan dan masalah Negara.”

Demikian tegas Ezam. Apakah juga bermakna mereka yang ‘melarikan atau menjauhkan diri” daripada Anwar kerana tidak mahu bersubahat menipu rakyat?

Semalam, Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu diberi nasihat agar tidak terus menipu atau mengheret rakyat ke dalam masalah peribadi beliau hingga menyusahkan mereka.

Siapa yang memberikan nasihat?

Beliau ialah bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) sendiri.

Ezam berkata, ramai rakyat yang tertipu dengan helah Anwar sebelum ini termasuklah dirinya sendiri sehingga mempercayai segala pembohongannya.

Beliau mengulas mengenai kurangnya sokongan rakyat terhadap siri demonstrasi yang diadakan sebagai bantahan terhadap pertuduhan liwat yang dikenakan ke atas bekas Timbalan Perdana Menteri itu berbanding sewaktu Ezam mengetuai demonstrasi pada tahun 1998.

Menurut Ezam, Anwar mungkin seorang yang hebat berpidato sehingga mampu meyakinkan rakyat untuk berdemonstrasi tetapi tindakannya itu hanya untuk memenuhi kepentingan peribadinya semata-mata.

Ezam mengingatkan rakyat Malaysia supaya membiarkan masalah peribadi Anwar diselesaikan oleh beliau sendiri.

“Jangan kita rosakkan dan musnahkan masa depan hanya kerana membela pemimpin yang tidak ada ciri kenegarawan dan mempunyai moral yang tidak baik seperti itu,” katanya.

“Saya nasihatkan Anwar, jangan heret rakyat lagi. Masalah peribadi beliau, selesaikanlah sendiri. Mengapa perlu pengaruh rakyat untuk turun berdemonstrasi. Ia akhirnya akan menyusahkan rakyat.

“Apabila ditangkap, (rakyat) perlu bayar wang ikat jamin, bahkan ada yang kehilangan kerja sehingga ke hari ini sedangkan Anwar bersenang-lenang. Anwar harus hentikan semua ini,” katanya di Pelabuhan Kelang semalam.

Sebelum ini Ezam meminta umat Islam dan rakyat negara ini supaya tidak terperangkap dengan permainan politik Anwar dalam isu penggunaan kalimah Allah oleh gereja Katolik.

Beliau mendakwa, pendirian semasa Penasihat PKR itu berhubung isu itu disebabkan beliau semakin terdesak dengan tarikh perbicaraan kes tuduhan meliwat bekas pembantunya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan.

Dalam masa sama, dakwa beliau, Anwar juga mahu menggunakan isu itu untuk meraih sokongan pada Pilihan Raya Dewan Undangan Negeri (DUN) Sarawak yang dijangka tidak lama lagi.

"Saya menyeru umat Islam dan rakyat Malaysia tidak terperangkap dalam permainan politik Anwar yang semakin terdesak. Anwar yang terdesak kerana tuduhan meliwat itu akan melakukan apa saja untuk merosakkan keharmonian negara serta mengalihkan perhatian rakyat," katanya kepada Utusan Malaysia baru-baru ini.

Pada 5 Januari 2010, Anwar melalui laman blognya anwaribrahimblog.com menyiarkan kenyataan Pengerusi Biro Pemahaman dan Pemantapan Agama PKR, Dr. Muhd. Nur Manuty yang mewakili pendirian parti itu dalam isu penggunaan kalimah Allah oleh orang bukan Islam.

Menurut kenyataan itu, PKR berpendirian keinginan masyarakat bukan Islam menggunakan kalimah Allah adalah perkembangan positif dan perlu diterima secara terbuka dan tidak perlu pihak tertentu mengambil kesempatan menjadikannya agenda politik untuk menampakkan merekalah jaguh dalam mempertahankan Islam di negara ini.

Sementara itu, Ezam mendakwa agenda jahat Anwar itu boleh dilihat melalui kecaman Penasihat PKR itu terhadap negara Islam yang didakwanya menzalimi kelompok minoriti pada awal Disember 2009 di Australia.

Dakwa Ezam, kecaman Anwar itu disiarkan dalam media Australia termasuk The Age pada 6 Disember lalu.

No comments:

Post a Comment