Monday, August 17, 2009

SYURGA HANYA UNTUK ORANG PAS?

Perlu bahas ke?

Atau biarkan kenyataan pilihan raya menjadi kenyataan politik semata-mata.
Siapa ahli syurga? Ekslusif untuk ahli PAS sahaja?

Mursyidul Am Pas Datuk Nik Aziz Nik Mat berkata anggota Umno tidak akan masuk syurga.

Ini kerana parti itu mengamalkan ajaran Islam palsu dari Palestin.

Katanya terdapat perbezaan antara Islam yang didakwah oleh Pas dan Islam yang diamalkan oleh umat Islam daripada kalangan anggota Umno.

"Islam bawah Umno tidak ke mana dan tidak boleh bawa seseorang itu ke syurga. Berdasar perkara itu, saya percaya penduduk di kawasan Permatang Pasir akan memilih calon Pas sebagai wakil rakyat mereka," katanya kepada pemberita di Institut Kemahiran Belia Negara Bukit Mertajam hari ini selepas proses penamaan calon bagi pilihan raya kecil Permatang Pasir.

Saya tak reti nak berbahas kerana cetek ilmu agama. Tolonglah saya memahami apa yang diperkatakan oleh Nik Aziz ini.

3 comments:

  1. mudah-mudahan Allah akan memberi petunjuk kepada kita semua... Amin. Kalo begitu tok nenek kita dulu2 yg dah meninggal masuk apa ek?? sorga atau neraka??

    ReplyDelete
  2. jangan dipolitikkan agama..apa yg nik aziz ckp tu ada btol nye..hakikatnye manusia biasa bkn nye smpurna tp kte digalakkn mncari kesmpurnaan dlm hdup ni..

    ReplyDelete
  3. matpek

    jangan dipolitikkan agama ..apa yg nik aziz ckp tu ada btolnya..

    Janganlah cakap berbelit matpek oi... org jahil agama pun tahu cakap nik aziz tu banyak salahnya. Pertamanya dia politikkan agama untuk kepentingan dirinya dan yang teruknya nik aziz dah jadi ' Nabi Akhir Zaman ' keluarkan fatwa ikut kehendak hatinya.

    ReplyDelete