Saturday, December 13, 2008

LUAHAN RASA NIK KEMARUZAMAN

Tengah malam semalam saya menerima e-mail daripada Pemangku Ketua UMNO Bahagian Tanah Merah, Nik Kemaruzaman Sulong yang meluahkan perasaannya terhadap apa yang berlaku di UMNO Bahagian Tanah Merah.

Beliau memberi tajuk ‘Tanah Merah, Merah Membara’ dengan mengingatkan semua pihak bahawa ‘kebenaran juga akan menyerlah’.

“Ini pegangan saya,’ kata Nik Kemaruzaman yang turut bertanding DUN pada pilihan raya umum lalu tetapi kalah.

Persidangan Perwakilan UMNO Bahagian Tanah Merah akan diadakan hari ini 13 Disember 2008.

Ini adalah setelah Mahkamah Tinggi Kota Baharu pada 3 Disember lalu mengetepikan dengan kos injuksi terhadap 32 anggota UMNO Bahagian Tanah Merah yang dibuat bekas ahli jawatankuasa bahagian itu, Abdul Rahman Ibrahim pada 6 November lalu.

Arahan daripada Ibu Pejabat UMNO melalui Badan Perhubungan UMNO Negeri menetapkan mesyuarat perlu diadakan hari ini.

Persidangan Perwakilan UMNO Bahagian Tanah Merah pada 8 November lepas terpaksa ditangguhkan setelah Abdul Rahman mengemukakan saman pemula pada hari itu meminta mahkamah menghalang 32 anggota UMNO itu mengambil bahagian dalam mesyuarat.

Menurut Nik Kemaruzaman melalui e-mailnya:

1.Apa pun terjadi pada diri saya bukan satu perkara yang besar kepada Negara. Tidak juga UMNO terasa akan kehilangan. Saya sedar saya bagaikan setitis air di lautan yang luas.Tetapi saya yakin apa yang saya lakukan ini adalah semata-mata untuk menyatakan bahawa kebenaran tetap kebenaran. Ia mesti dan wajib dipertahankan walau pun terpaksa menghadapi berbagai rintangan.Asalkan disisi Allah saya melaksanakan amanah Nya. Saya belum bersedia menjual maruah saya untuk menjadi Melayu ‘haprak’ yang mengejar wang dan pangkat.

2.Saya bersedia menghadapi tindakan daripada parti atas usaha saya untuk menegakkan kebenaran serta mempertahankan perlembagaan parti.

3.Saya juga pada bila-bila masa tetap bersedia untuk disiasat bukan sahaja oleh Lembaga Disiplin parti malah BPR sekali pun dalam isu yuran dan ahli hantu yang didaftarkan oleh Ikmal Hisham Abdul Aziz dan kecuaian Ibu Pejabat UMNO.

Untuk mempercepatkan lagi proses mencari kebenaran saya amat bersyukur sekiranya tuduhan saya ini selaku Pemangku Ketua UMNO dihadapkan ke mahkamah atas tuduhan palsu. Silakan. Sama ada Ibu pejabat UMNO atas nama Setiausaha Agung atau Setiausaha Kerja UMNO atau individu yang bernama Ikmal Hisham untuk membawa isu ini ke mahkamah.

4.Saya dan Setiausaha Bahagian akan dedahkan secara legal.Hanya bahagian yang mengetahui cawangan-cawangan yang dibawah naungannya sama ada menjelaskan yuran atau tidak.Bahagian ada bukti. Kenapa HQ mempertikaikannya.?



No comments:

Post a Comment