Thursday, March 1, 2012

MARI RAMAI-RAMAI MENUNTUT DENGAN MAHAGURU YANG POWER INI

Kita ‘up’ kan sikit nama Badrolamin Bahron ini daripada ‘Ustaz’ kepada 'Mahaguru'.

Jom kita pakat cari Mahaguru Badrolamin untuk dua perkara:

1. Belajar dan berguru silat termasuk sepak terbang, terajang maut serta tidak luka dan bengkak walaupun diserang!

 2. Mengubati isteri bermasalah dengan syarat mesti tengah malam atau awal pagi.

Mungkin sudah ramai muridnya dan ketika mengajar di Universiti Islam Antarabangsa, mungkin (saya katakan mungkin) Badrolamin sudah menurunkan ilmunya kepada mahasiawa-mahasiswa yang kini bergelar graduan.

Mungkin ramai muridnya dari Kuliyah Undang-Undang sudah mendapat pelbagai ilmu daripadanya dan mungkin juga ramai anggota Parti Keadilan Rakyat menuntut dengan mahaguru ini dan mempraktiknya. Kenapa saya katakan dia wajar digelar MAHAGURU?

Dia mengatakan dibelasah 20 orang samseng. Yang herannya dia tidak cedera pun. Kerana itu dia tidak perlu buat repot polis.

Paling-paling pun mungkin terkena lempang oleh suami wanita yang datang mengadu hal dengannya.Itu tak ada apanya. Tak berbekas pun!

Yang hangat diperkatakan ialah kerana serang oleh 20 ‘samseng’. Kalau luka ket mana patah? Mesti dah pergi jumpa doktor. Mana surat doktornya? Tapi mungkin dia pakai jampi dan sembuhkan segala yang bengkak dan lebam itu.

Hakikatnya POWER sungguh Badrolamin ni…mungkin dia boleh lipat samseng 20 orang itu sekali gus…seperti hero filem Tamil yang boleh sepak terbang. Nak tahu juga apa jamu dan ubat yang Badrolamin pakai dan senaman apa Badrolamin amalkan? 

Satu lagi ketika 20 samseng itu masuk hotel berkenaan, bagaimana Badrolamin boleh ada kuasa untuk ‘menyekat’ kamera litar tertutup (CCTV) daripada mengesan atau merakam kedatangan mereka itu?

Malah Badrolamin ini ada ‘kuasa ghaib’ yang boleh menyekat CCTV daripada merakam kejadian ‘amukan samseng’ di hotel berkenaan.

Pihak hotel tempat kejadian ‘belasah Badrolamin’ dan kemungkinan juga ‘belasah isteri orang’ itu bersedia menyerahkan rakaman kerana laporan kononnya ada kejadian membelasah pelanggan telah mencalar imej hotel ini.

 

MENCEMARKAN IMEJ HOTEL…bukan saya kata tetapi pihak hotel yang kata. Apakah tindakan hotel daripada kenyataan Badrolamin mengenai kejadian membelasahnya itu? Saman? Tak taulah, itu pandai pengurusan hotel berkenaan. 

Laporan akhbar menyebut Badrolamin mendakwa suami wanita berkenaan ‘berperangai samseng’. Benarkah orang itu samseng.

Menurut rakan sejawatnya di sebuah sekolah menengah di Mersing, suami kepada wanita berkenaan seorang guru yang komited dan pendidik yang baik.

Dia bertugas jauh dari isterinya dan tinggal bersendirian mencari rezeki untuk keluarganya tetapi mungkin bertindak kerana isterinya ‘membuat onar’ dan orang yang dipercayai itu bagaikan ‘pagar makan padi’.

Daripada keterangan rakan-rakannya itu, siapa sebenarnya samseng, orang yang mempertahankan haknya sebagai suami atau orang yang bertemu bini orang pagi-pagi buta itu SAMSENG?

Perkara kedua ialah jika sesiapa ada masalah, khususnya isteri-isteri yang menhadapi masalah dengan suami mungkin boleh berjumpa dengan Badrolamin.

Cuma syaratnya satu sahaja, mesti jumpa tengah malam atau awal pagi. Jangan takut dengan ancaman atau tindakan suami kerana Badrolamin pun ‘kaki pukul’.

 Setakat seorang dua dia tidak heran. Seramai 20 samseng pun dia boleh hadapi persaorangan. Tidak luka dan tidak ada apa-apa yang menyakitkan. Kerana itu tidak payah repot polis.
  
Dan kepada wanita 28 tahun isteri yang meredah malam dan pagi hari untuk mendapatkan ‘nasihat’ dan ‘cara penyelesaian masalah’, pertanyaan kepada dia ialah dari destinasi mana sebelum sampai di hotel berkenaan? Rumahnya? Rumah Mentuanya? Rumah Ibubapanya? Rumah saudaranya?

Rasanya adalah baik kalau Badrolamin dan isteri orang berusia 28 tahun itu tutup mulut.

Makin banyak cakap, makin kantoi.

Lama-lama kedua-duanya akan membuka tembelang sendiri.

No comments:

Post a Comment