Thursday, March 25, 2010

ZULKIFLI BERSIHKAN IMEJ NAJIB, ROSMAH?

Siapakah yang menawarkan ganjaran besar untuk Zulkifli Nordin(Bebas-Kulim Bandar Baharu)?
Juga siapa itu pihak ketiga? Merekakah yang melakukan mungkar yang dimaksudkan Zulkifli?
Apakah pengakuan tergempar ini mendedahkan Zulkifli kepada siasatan polis?

Apakah apa yang diperkatakan oleh Zulkifli semalam akan membersihkan imej Perdana Menteri dan isteri yang begitu banyak dikaitkan dengan isu Altantuya?

Yang menariknya, Zulkifli di Dewan Rakyat semalam memohon maaf kepada mereka yang menjadi mangsa kepada percaturan politik kotor ini. “Saya berjanji akan berjumpa dengan mereka secara peribadi bagi memperbetulkan keadaan,” katanya.

Siapakah agaknya yang akan ditemui oleh beliau dan akan semakin banyakkah rahsia yang akan terbongkar?

Zulkifli juga mengingatkan kepada pihak tertentu agar tidak meletakkannya dalam keadaan yang memaksanya mendedahkan perlakuan mungkar yang berlaku. “Kalau saya berbuat demikian, letupan besar yang dibuat oleh Yang Berhormat Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim sekadar ‘kentut yang sepi’.

Bagi Zulkifli, begitulah kotornya mainan politik negara masa ini.

Apakah rahsia besar seterusnya yang akan didedahkan beliau? Akan tutupkah mulut mereka yang tidak sudah-sudah memburukkan pemimpin UMNO dan Barisan Nasional?

Di Dewan Rakyat semalam, Zulkifli mendakwa pernah diberi tawaran lumayan oleh pihak tertentu untuk mengaitkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor dalam kes pembunuhan warga Mongolia, Altantuya Shaariibuu.

Tanpa mendedahkan pihak terlibat semalam, beliau berkata, antara tugasnya ialah mendapatkan pengakuan bersumpah daripada Perdana Menteri dan isterinya selain diminta membuat surat akuan bersumpah bahawa Najib dan Rosmah terlibat dalam pembunuhan tersebut.

Zulkifli berkata, ganjaran yang ditawarkan memang boleh menggoyahkan iman namun begitu beliau bersyukur kerana Allah melindunginya daripada terlibat dengan fitnah itu.

Zulkifli turut menegaskan, sebagai orang Islam semua pihak harus bersangka baik atau husnuzzan terhadap Perdana Menteri.

“Setahu saya Perdana Menteri telah melakukan sumpah menafikan pembabitan beliau dan setakat ini tidak ada antara kita yang berani bersumpah menafikannya.

“Oleh itu, bersangka baiklah sesama kita dan berpegang teguhlah kepada al-Quran. Bagaimana kita tidak suka difitnah orang, begitu jugalah kita tidak sepatutnya memfitnah orang lain,” ujarnya.

Pastinya aka nada pihak yang akan mengemukakan pendapat seperti ‘berapakah Zulkifli menerima habuan kerana membela Perdana Menteri”.

Namun , jika beliau merasakan itu yang baik, kenapa mahu dipertikaikan?

Dalam pada itu, katanya, beliau sungguh hairan bagaimana segelintir yang mengaku Islam tetapi dengan mudah menuduh seorang Islam lain melakukan pembunuhan tanpa sebarang bukti dan keterangan.

Ternyata genap seminggu Dewan Rakyat digemparkan dengan kejutan pertama oleh oleh Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim, semalam giliran Zulkifli Noordin pula membuat pendedahan menggegarkan politik negara.

Membahaskan usul menjunjung kasih titah Yang di-Pertuan Agong pada sidang Dewan Rakyat semalam Zulkifli berkata: ““Atas sebab ini juga saya menarik diri daripada terus mengendalikan kes berkenaan kerana adanya gangguan daripada pihak ketiga yang menyebabkan mustahil bagi saya untuk terus bertindak secara profesional sebagai peguam membela bagi kes berkenaan.

“Kita perlu ingat takkanlah OKT-OKT (orang kena tuduh) tersebut sanggup dihukum mati di tali gantung kalau benar Perdana Menteri dan isterinya terlibat di dalam kes pembunuhan tersebut kerana saya sangat yakin pasti mereka akan dedahkan perkara itu jika ia benar.”

“Lebih malang lagi fitnah orang bukan Islam boleh diterima sebagai bukti tanpa sebarang soal lagi. Orang seperti P. Balasubramanian telah diterima fitnahnya dengan sekadar membuat surat akuan sumpah dengan bayaran RM4.

Namun begitu fitnah dan tohmahan tidak pernah dibangkitkan Balasubramaniam ketika memberi keterangan di mahkamah dan kepada pihak polis. Bagi saya dia hanya seorang oportunis yang mengambil kesempatan daripada kerakusan syaitan bertopengkan manusia,” tambahnya.

1 comment:

  1. kebenaran ~ " walau dijemur di bawah terik mentari tiada akan luntur ... dan walau diselam di dalam lumpur tiada akan berkarat "

    ReplyDelete