Wednesday, February 3, 2010

ZULKIFLI SANGGUP TINGGALKAN PARLIMEN, PKR?

Nak letak jawatan apa Zul?

Apakah benar kerana cinta kepada Islam yang mengatasi segalanya, Zul sanggup berkorban walaupun amt saying dan hormati Datuk Seri Anwar Ibrahim?

Satu laporan portal berita menyebut YB Zulkifli Noordin akan meletakkan jawatan hari ini.

Kata portal berkenaan, walaupun walaupun biro politik Parti Keadilan Rakyat (PKR) belum memutuskan tindakan yang sewajarnya yang sepatutnya dikenakan ke atas Zulkifli berhubung beberapa kenyataan kontroversi berhubung isu kalimah Allah, namun ahli parlimen yang lantang itu menyatakan kesediaannya meletakkan jawatan pada bila-bila masa.
Apakah bila-bila masa itu bermaksud hari ini?

Bagi Zulklifi, politik bukan keutamaannya. Dia sanggup meninggalkan PKR jika dilihat sebagai membawa masalah kepada gabungan pembangkang itu.

“Umum tahu, saya amat sayang dan hormati Anwar dan ini tidak pernah luntur..tetapi cinta saya kepada agama saya jauh melebihi segalanya dan ini saya tidak akan bertolark ansur. Jika ia mencapai peringkat saya menimbulkan masalah dalam membantutkan usaha Anwar dalam perjalanannya ke Putrajaya, saya akan menarik diri.

Saya sanggup meninggalkan parti walaupun pada hari ini, tegasnya.

Zulklifi sudah diarahkan ssupaya tutup mulut sebelum kesnya dirujuk kepada jawatankuasa disiplin PKR baru-baru ini kerana membuat laporan polis ke atas Khalid Samad.

Laporan dibuat berhubung cadangan ahli parlimen PAS itu untuk meminda enakmen agama Selangor yang didakwanya ketinggalan zaman.

Zulkifli tidak mempunyai kedudukan dalam Parti Keadilan Rakyat, kecuali memegang kerusi parlimen Kulim-Bandar Baharu,

Zulklifi berkata kerjaya politik bermula apabila ditawarkan kerusi berkenaan pada pilihan raya umum lalu.

Zulklifi mengakui ketika itu, dia masih merupakan ahli PAS dan diberi notis singkat bagi menggantikan pemimpin PKR Sheih Azmi yang menghidap kencing manis. Malah dia langsung tidak menaruh harapan akan memenangi kerusi di kubu kuat Barisan Nasional itu.

Zulklifi menjadi terkenal apabila dia mewakili Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam kes liwat bekas timbalan perdana menteri itu pada tahun 1998.

Dia dikatakan mengambil pendekatan konservatif khususnya dalam menangani isu-isu agama dan pendiriannya itu lazimnya pula bercanggah dengan dasar pelbagai kaum PKR.

No comments:

Post a Comment