Thursday, August 6, 2009

LAGI SKANDAL EXCO SELANGOR...

Sekumpulan pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Selangor cuba masuk ke pejabat Exco kerajaan negeri, Rodziah Ismail di Shah Alam semalam dipercayai berhubung siasatan salah guna wang peruntukan kerajaan negeri.

Lima pegawai itu tiba pukul 2.45 petang tetapi dihalang kerana Rodziah tidak ada di pejabat menghadiri mesyuarat Exco kerajaan negeri.

Namun setelah campur tangan peguam perunding kumpulan pegawai SPRM itu meninggalkan pejabat yang terletak di bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) di Shah Alam kira-kira sejam kemudian.

Tindakan SPRM itu dipercayai susulan daripada dokumen mengenai penyelewengan wang peruntukan kerajaan negeri sebanyak RM375,000 oleh seorang Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN).

Ini adalah kali kedua serbuan dibuat terhadap pemimpin Pakatan Rakyat di bangunan sekretariat negeri itu selepas siasatan di pejabat Ean Yong Hian Wah, 15 Julai lalu.

Siasatan ini dipercayai susulan aduan Gerakan Rakyat dan Anti Korupsi Malaysia (Gerak) pada 30 Julai lalu.

Dakwaan itu membabitkan penyalahgunaan peruntukan kerajaan negeri di kawasan seorang wakil rakyat, yang tidak dinamakan, berjumlah RM375,000.

Satu dokumen 17 halaman itu diserahkan oleh Pengerusi Gerak, Mohd Nazree Mohd Yunos kepada pegawai penyiasat SPRM di pejabat suruhanjaya itu di Shah Alam.

Beberapa blog pula meletakkan posting yang antaranya bertajuk “GEMPAR - TEMBELANG YB RODZIAH ISMAIL SUDAH PECAH!”

Menurut satu satu blog, Memang sah! Sungguh tak disangka…., benarlah kata hikmah berbahasa Inggeris, “ Don’t Judge A Book By Its Cover”.

ADUN Batu 3, Yb Rodziah Ismail yang memiliki “panggilan manja” iaitu Kak Ogy adalah sabjek yang dimaksudkan dalam dokumen pengaduan tersebut..!

Patutlah beliau gelabah apabila berita mengenai penyelewengan yang dilakukannya tersebar sejak beberapa hari lalu.

No comments:

Post a Comment