Monday, July 6, 2009

KERANA BABI...

Ada email ditinggalkan dalam blog saya oleh ByPass308.

Saya tertanya-tanya, benarkah ini?

Baca dan renungkan!

INFO TERKINI - MAHFUZ SANGGUP KELUAR PAS !
Oleh 1Utama 1Ismud-Semarak/ByPass308

Saya tak tahu sama ada korang semua perasan tak berita ni, rakan saya dari Ganu Kite petik dari paper Cina, dasyat sungguh tajuknya - MAHFUZ: SAYA KELUAR PAS, jika Kedah sekat Cina makan babi.

Menurut rakan saya yang pernah mengaji di Wei Sin, Ganu tu kata, para pertamanya gini - Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar berkata, jika Kedah yang dipimpin MB Pas tidak membenarkan bukan islam atau orang Cina makan babi, beliau bersedia keluar dari Pas.

Beliau menegaskan bahawa Islam hanya haramkan umatnya makan babi tapi tidak sekat Cina makan babi. Beliau harap rakyat tidak terpengaruh dengan laporan
Fulamak, yakin betul Mahfuz pada kerajaan Kedah, jangan jadi tunggang terbalik dah le, kerana babi Mahfuz hilang jawatan Naib Presiden, hilang keahlian Pas.

Tapi pastilah dia dah tanya habis-habisan dengan MB Kedah barulah berani buat kenyataan demikian. Terharu giler orang Cina kat Kedah.
Tapi menurut teman saya tu, impak berita ni cukup besar kerana ia dipaparkan pada muka depan paper tersebut, tak pulak dia bagitau nama paper tu, saya pun lupa tanya.

Ramai cina memang termakan kenyataan sedemikian, lebih-lebih lagi dibuat oleh pemimpin tinggi Pas. Dah pasti juga "berita baik" ni dijaja oleh Kelab Penyokong Pas untuk raih lebih banyak sokongan bukan Islam.


Oh ya, diberitakan lagi bahawa muka depan paper Cina paling berpengaruh itu turut menjadikan kenyataan hadi sebagai berita lead dengan tajuk Kedah Akan Bina Pusat Ternakan Babi Baru.

Sama-sama kita cari kesimpulan sejauh mana berita sedemikian dapat "memujuk" hati orang Cina dan apa pula kesannya terhadap penyokong pas khususnya, selain Umno. Harap komen cikit,jangan kedekut ilham beb.

1 comment:

  1. kah..kah..kah..

    dah nampak kewayangan mereka ni sejak bila mereka menghalalkan seks bebas,mengiktiraf golongan gay menjadi pemimpin,manghalalkan rasuah dan melakukan kerosakkan.menjadi munafik adalah sifat rutin harian..mereka tahu kerajaan tak boleh amik tindakan pada kumpulan mereka di sebabkan mereka adalah parti politik..terang2 ajaran sesat lagi menyesatkan...neraka jahanam la tempat korang sume wahai PARTI ANAK SYAITAN..

    nak amik hati orang cina kunun, tetapi terang2 mereka mengabaikan kebajikan bangsa lain selain orang melayu dan pengikut2 mereka sahaja.masih mentah dalam pentadbiran tetapi ego seperti 80tahun berpengalaman..

    jangan perasan bagus,rakyat bijak2 dan boleh menilai..setakat huha huha semasa pilihanraya tetapi dah menang senyap terus..ceramah saban hari sahaja belum cukup untuk memajukan ummah,belum cukup untuk menerajui rakyat..

    ReplyDelete