Saturday, June 18, 2016

SD AUGUSTIN YANG 'CEMARKAN MUHYIDDIN' UNTUK BERSIHKAN 'NAJIB'?


"Bolehkah digunakan SD Augustin ini bagi 'membersihkan nama Perdana Menteri' selain menutup persoalan mengenai wang 1MDB yang hilang, hutang 1MDB yang terpaksa dibayar dan juga mungkin berkaitan dana RM2.6 bilion itu?"

Selepas membaca beberapa siri penulisan Raja Petra Kamarudin yang mendedahkan kononnya ‘skandal Tan Sri Muhyiddin dengan isteri peguam’, semakin jelas hala tuju sebenar penulisnya.

Apa pun kita perhatikan dahulu asas faktanya:

1. Kononnya skandal ini bermula ketika Muhyiddin menjadi Menteri Besar Johor.
2. Skandal berterusan tetapi tidak jelas apakah sehingga sekarang?
3. Kenapa isu yang sudah lapuk itu  baru sekarang nak ‘dibomkan’?. Wanita itu kini        pun dah bergelar ‘nyonya’.
4. Jika ada masalah rumah tangga antara peguam dan isterinya, apakah selepas            begitu lama, faktor Muhyiddin masih punca utamanya?
5. Apa tujuan terus menerus mengaitkan kononnya isteri Muhyiddin tahu...untuk      goncangkan rumah tangganya? Meruntuhkan sebuah masjid?
6. Kalaupun ada ‘kesalahan’, ia sudah lama berlalu. Pasti Muhyiddin sudah insaf. Jika dia sudah bertaubat dan taubatnya diterima, apa hukumnya terhadap mereka yang terus memfitnah dan menyebabkan ‘aibnya’?
7. Apakah ini modal terbaik mempertahankan Perdana Menteri daripada diserang dalam isu 1MDB? Tidakkah ini akan menarik simpati terhadap Muhyiddin dan Tun Dr Mahathir Mohamad;
8. Baik sangatkan pemimpin negara dan UMNO lain? Tidak ada skandal seks atau dengan isteri orang waktu muda-muda dulu? Tidak perlu dedah, rakyat tahu siapa baik dan siapa sebenarnya ‘kaki betina’! Orang Melayu khususnya tidak mudah lupa dengan kes-kes perkahwinan melalui ‘tebus talak’ dan sewaktu dengannya.

Raja Petra semalam menyiarkan dokumen akaun bersumpah (SD) seorang lelaki mendakwa wujud hubungan sulit antara isterinya dengan Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Menurut Malaysiakini, kata lelaki dikenali sebagai Stanley Clement Augustin itu isterinya Nika Gee Siew Yee mempunyai hubungan dengan Muhyiddin ketika tokoh berkenaan menjadi Menteri Besar Johor.


1. Muhyiddin menjadi Menteri Besar Johor yang ke 13 antara 12 Ogos 1986 dan 13 Mei 1995.

Ini kes kira-kira 20 tahun dahulu dan jika ia berterusan sehingga Muhyiddin jadi Menteri Pertanian (seperti didakwa Raja Petra sebelum ini), Muhyiddin menjadi Menteri Belia dan Sukan (Mei 1995 – 10 November 1999), Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (6Disember 1999 – 31 Oktober 2003) dan Menteri Pertanian (31 Mac 2004 – 17 Mac 2008), bukan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad sahaja yang tahu tetapi Tun Abdullah Ahmad Badawi mungkin tahu.

Persoalannya kenapa sisuami TIDAK BERTINDAK dalam tempoh 12 tahun itu? Apakah dengan membiarkan ‘skandal’ itu berterusan dan tahu Nika dikata dibayar RM20,000 sebulan, si suami tidak menyanyangi isterinya?

Atau ada rahsia dan kepentingan lain di sebaliknya?

Juga kenapa si suami  berdiam diri apabila Nika yang dikatakan bertindak sebagai ejen sebuah syarikat berjaya mendapatkan tender untuk membina Kompleks Sukan Kampung Pandan daripada Muhyiddin (yang didakwa diketahui oleh Dr Mahathir)? Tumpang sekaki?

2. Persoalan juga apakah skandal berkenaan berterusan hingga sekarang?

Bagi yang ‘celik mata dan celik hati’ bacalah SD tu baik-baik. Sebenarnya si suami membiarkan seolah-olah bersetuju dengan perangai dan tingkah laku isterinya.

Persoalannya juga SD Augustin itu bertarikh 7 Disember 2015 dan dibuat ketika proses perceraiannya dengan Gee sedang berlangsung. Dah hampir 20 tahun hubungan sulit dilakukan oleh isterinya, bukan dengan Muhyiddin seorang tetapi juga dengan orang lain. Kenapa SD baru dibuat dan kini dibawa ke mahkamah?

Sehingga ini  Augustin menolak daripada memberikan sebarang komen seperti yang diminta oleh Malaysiakini.

SD berkenaan sudah berusia enam bulan. Kenapa diperkatakan sekarang? Untuk tujuan pilihan raya kecil Sungai Besar dan Kuala Kangsar?

Hubungan dengan lelaki lain pun ada, bukan dengan Muhyiddin seorang sahaja. Cuma kebetulan Muhyiddin orang penting dan kerana itulah si wanita bijak ini rapat dengan Muhyiddin. Soal hubungan lain, wallahuaklam. Kalau serah kepada Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, beliau mahukan saksi-saksi bukan sekadar tuduhan.

Malah dalam SD itu, tuduhan ialah hubungan berterusan hingga kini. Muhyiddin sudah tidak menjawab telefon dan wanita itu mendesak berbagai. Akhirnya untuk ‘tidak pening’, Muhyiddin dikatakan bayar RM5 juta dan wang itu disimpan di Singapura.



Satu perkara lagi yang jelas, si suami turut meminta ‘favour’ isterinya supaya memujuk Muhyiddin membantu melantiknya sebagai ‘Hakim Mahkamah Tinggi’. Perguna isteri, tidak malu ker?

Muhyiddin tidak layan dan apabila si isteri mendapat ‘Dato’ dia semakin marah, apalagi isterinya kini dilantik pula sebagai Ahli Lembaga Penyegahan Rasuah.

Ternyata dalam SD berkenaan, si suami pun cuba menggunakan isterinya untuk mendapatkan kedudukan dan patutlah seperti dalam SD, perkahwinan mereka hanya bersifat ‘non-exclusive relationship’.

3. Raja Petra terus menerus mengaitkan nama isteri Muhyiddin seolah-olah mahu terus mengasak dan mendesak Puan Sri melakukan sesuatu.

Kenapa mahu diganggu gugat rumah tangga dan perkahwinan orang lain yang bahagia hanya kerana sendiri mahu ‘habuan’? Perbuatan apakah ini?

Mulia dan sucikah mereka yang mengupah atau membayar Raja Petra untuk melakukan perbuatan seperti ini? Apakah Raja Petra dan yang bersubahat dengannya gembira melihat jika sesuatu berlaku kepada rumahtangga Muhyiddin?

Dokumen berkenaan yang disiar Raja Petra pada blognya mendakwa isteri Muhyiddin menyedari hubungan berkenaan dan melarang wanita terbabit bertemu dengan bekas timbalan perdana menteri itu.

Ini membuktikan bahawa Puan Sri berusaha mempertahankan hubungan dengan suaminya (Muhyiddin) dan ia langkah murni yang sewajarnya dipuji bukannya digalakkan supaya porak peranda.

Lautan mana yang tidak bergelora? Manusia mana yang terlepas daripada membuat kesilapan? Namun dengan berkat doa dan usaha sebarang masalah boleh diperbetulkan.

Kerana itu saya katakan di atas, kalaupun benar ada ‘kesalahan’, ia sudah lama berlalu. Pasti Muhyiddin sudah insaf. Jika dia sudah bertaubat dan taubatnya diterima, apa hukumnya terhadap mereka yang terus memfitnah dan menyebabkan ‘aibnya’?

Bersandarkan SD berkenaan Raja Petra berkata disebabkan kumpulan yang tidak sehaluan dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata akan menyaman sebarang dakwaan tidak benar terhadap Muhyiddin, beliau perlu mengambil langkah itu untuk menafikan SD berkenaan tidak benar.

"Suami (Gee) memberitahu kita SD berkenaan dibuat berdasarkan pengakuan wanita terbabit. Justeru jika Muhyiddin mahu menafikan hal ini dan mahu menyaman sesiapa yang menuduhnya menjalin hubungan dengan isteri orang, beliau mesti menyaman Nika Gee.

"Satu-satunya cara untuk Muhyiddin membersihkan namanya hanyalah dengan mengemukakan saman. Tidak ada cara lain," kata Raja Petra.

Tidak perlu menjawab melalui SD. Tak payah layan. Baik biarkan saja, itu pendapat mereka yang rapat dengan Muhyiddin

4. Raja Petra berusaha agar Muhyiddin menyatakan hubungan itu ‘ya’ atau ‘tidak’? Ok, kalau ya, apakah dosa (kalau benar) lalu Muhyiddin itu boleh dijadikan asas untuk ‘mencedera’ kan beliau sambil  merosakkan gerakan Deklarasi Rakyat dan Kempen Anti-Najib (ANC) ketika ini?

Bolehkan kesalahan lalu itu akan turut mencemarkan nama Dr Mahathir yang memperjuangkan isu rakyat?

Baca apa yang ditulis oleh Raja Petra melalui MUHYIDDIN MUST SUE TO PROVE HIS INNOCENCE ini yang terang-terang mengaitkan kes Muhyiddin dengan ANC dan PRK berkenaan.

“But whatever it may be, Muhyiddin must sue. He cannot not sue. If Muhyiddin does not sue then the allegation is true and he has not been slandered. The ball is now in Muhyiddin’s court. Sue or be damned forever as not just a philanderer but a liar to boot.

And this is the man Tun Dr Mahathir Mohamad and the ANC wants as the proxy Prime Minister once they manage to oust Najib? Let us see tomorrow whether the voters in Kuala Kangsar and Sungai Besar are going to agree, especially when the purpose for appointing Muhyiddin the proxy Prime Minister is so that Mukhriz can become the Deputy Prime Minister.”


Persoalan besar ialah, apakah ini modal terbaik mempertahankan Perdana Menteri daripada diserang dalam isu 1MDB dan memenangkan Barisan Nasional? Tidakkah ini akan menarik simpati terhadap Muhyiddin dan Tun Dr Mahathir Mohamad?

Seterus, melalui tajuk MUHYIDDIN MUST SUE TO PROVE HISINNOCENCE, Raja Petra berkata : “Since Najib has to prove he did not steal RM42 billion and probably even more than RM50 billion of the taxpayers’ money, Muhyiddin must also prove he did not have an affair with another man’s wife.
Same rules, same standards!
Probably we can start with Muhyiddin showing us a copy of the Statutory Declaration. Muhyiddin, show us a copy of that SD and prove that your name is not mentioned in that SD. The SD that I saw clearly stated your name. If you have a copy of that SD then show it to us and prove that your name is not mentioned in it.
Why so difficult? Why just deny? If Najib denies you will not believe. If Arul Kanda denies you will not believe. If 1MDB denies you will not believe. So stop denying and just show us a copy of that SD and prove that your name is not mentioned in that SD.”

Seperti disebut di atas, nama Muhyiddin disebut dalam SD dan perlukah dilayan dengan SD juga? Bukanlah jawapan kepada persoalan yang ditanya oleh Raja Petra sebahagianya dijawab melalui SD si suami yang tahu dan benarkan isterinya bermesra dengan lelaki lain?

Ketawalah sepuas-puasnya dahlu takut-takut nanti anda tidak mendapat ketawa yang terakhir....
Yang penting, bolehkah kita gunakan SD ini bagi 'membersihkan nama Perdana Menteri' selain menutup persoalan mengenai wang 1MDB yang hilang, hutang 1MDB yang terpaksa dibayar dan juga mungkin berkaitan dana RM2.6 bilion itu?

5. Persoalannya, baik sangatkan pemimpin negara dan UMNO lain yang cuba dibela oleh Raja Petra itu?

Tidak adakah skandal seks atau seks dengan isteri orang waktu muda-muda dulu di kalangan pemimpin UMNO?

Kalau mahu sebut isu Tan Sri Rahim Thamby Chik, keputusan mahkamah sudah diketahui. Tan Sri Muhammad Mohd Taib tidak skandal, dia berkahwin. Suci, noktah. Yang lain?

Jangan main terjah, nanti terbuka pekong lebih besar malu sendiri. Ramai masih ingat kes di Port Dickson membabitkan orang politik. Ingat orang UMNO tak tahu?

Orang Malaysia baik-baik kerana agama Islam melarang mendedahkan aib orang dan Perdana Menteri Malaysia sebelum ini pun baik-baik dan bijak. Tak apalah, usah diungkitkan apabila mereka menyorokkan sampah di bawah permaidi. Yang di atasnya tetap nampak berseri.

Dengan kata lain, tidak perlu dedah.

Rakyat dan ahli UMNO, termasuk pemimpin UMNO tahu siapa baik dan siapa sebenarnya ‘kaki betina’!

Juga siapa perasuah dan siapaya yang pernah dihukum kerana rasuah boleh menjadi pemimpin besar dalam kerajaan.

Orang Melayu khususnya dalam kalangan UMNO juga tidak mudah lupa dengan kes-kes perkahwinan melalui ‘tebus talak’ dan sewaktu dengannya.

Raja Petra jangan berlebih-lebih. Bimbang tepuk air di dulang, terpercik pula ke muka tuan Raja Petra yang duduk di sebelahnya.

Untuk pemimpin baru UMNO, belajarlah daripada kes Muhyiddin ini.


Kepada Muhyiddin, kita hanya sekelumit insan yang terlalu kecil. Reda dan terus beristifar.

7 comments:

  1. Bila kena kat orang lain....senyap....bila kena kat diri sendiri....selalunya guna agama nak tunjuk baik sangat...rasa la engkau pulak....

    ReplyDelete
  2. Hu aloh... RPK ni orang umno ke??? Dari dulu orang dah tahu apa pemikiran politiknya.

    Kalau orang umno yang tuduh muhyidin, mungkin ada banyak keraguan... Ini RPK.. Pelik jugak..

    ReplyDelete
  3. Gun for hire. Morally bankrupt Devoid of conscience. Itulah RPK. The greatest lalang in Malaysian history. Eloklah dah bertemu dengan pendokong "cash is king".

    Mungkin ada sesiapa yang perjelaskan dengan lebih lanjut Peristiwa Port Dickson? Tak boleh harapkan Isa Samad sebab dia dah kenyang. Orang-orang lain?

    ReplyDelete
  4. dalam politik melayu ia nya tidak langsung mengherankan. semua bersemangat mengishtihar tujuan tersurat ia itu utk 'agama, bangsa n Tanah air'
    namun yg tersirat ia lah 'tahta, harta n wanita'

    saya kurang pasti apa kah matalamat kaum cina n kaum india pula.

    ReplyDelete
  5. Apa kaitan menjatuhkan Najib dengan " ketegangan urat zakar" individu lain? Please come to common sense la Hambali....be rasional lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu yang dikatakan oleh Raja Petra...apa kaitan SD dengan pertahankan Najib?

      Delete
  6. Rasanya Najib tak perlu "ketegangan urat zakar" individu lain untok kekalkan kuasanya..memadai dengan dasar dan strategi membangunkan negara melalui demokrasi..dia akan akur sekiranya dia kalah dalam pengundian..mature politics

    ReplyDelete


Mulai Hari Ini Rakyat Malaysia akan menyiarkan siri rencana ‘Benarkah PAS Parti Islam’.

Siri rencana ini adalah kumpulan rencana yang dihasilkan oleh penyelidikan kumpulan mereka yang mahir mengenai Islam sambil mempertikaikan PAS sebuah parti yang mendakwa Islam.

PAS kini sudah berubah jauh daripada menegakkan Negara Islam sebaliknya bergerak bersama ‘jemaah bukan Islam’ untuk menubuhkan negara kebajikan.

Blog ini berharap pembaca akan menilai dengan sebaik-baiknya tulisan ini dan menilai apakah PAS benar-benar parti yang boleh diharapkan membela dan melindungi orang Islam atau hanya slogan pemimpinnya sahaja untuk kepentingan masa depan dan survival politik mereka.

BENARKAH PAS PARTI ISLAM?


BAHAGIAN 1 - PAS DARI KACA MATA AS-SUNNAH WAL JAMAAH

Salah faham mengenai maksud kafir, zalim dan fasiq menyebabkan perkataan itu disalahgunakan oleh pihak tertentu dalam memberi label kepada sesama Islam.

Malah maksud berjihad dan berjuang yang sebenar sepertimana yang dimaksudkan oleh ALLAH dan Rasul-Nya juga banyak kali disalagunakan untuk kepentingan tertentu pemimpin dan kumpulan.

Apa yang diharapkan pendapat para ulama Ahli Sunnah Wal Jamaah melalui penulisan ini dapat memecahkan persoalan salah faham yang timbul dalam masyarakat Islam kebelakangan ini.

Ikuti tulisan oleh Syiekh Abu Muhammad Iqamuddin dalam siri BENARKAH PAS PARTI ISLAM? berikut ini yang melihat PAS dari kaca mata atau berlandaskan As-Sunnah Wal Jamaah:

Orang PAS mendakwa parti mereka sahaja semata–mata Islam atau dengan kata lain ialah sebagai PARTI ALLAH atau HIZBULLAH. Selain daripada parti mereka semuanya dianggap parti taghut dan kerana itu mereka berani mendakwa sesiapa yang menyokong dan mengundi PAS dianggap jihad dan masuk syurga. 

Mana-mana kawasan atau negeri yang dimenangi PAS diumumkan sebagai kawasan dan negeri yang amat disenangi oleh Rasulullah SAW, sementara yang dimenangi oleh parti lain disedihi oleh Rasulullah SAW. 

Sebenarnya, jika kita membuat analisis dengan secara halus dan dinilai dengan ajaran Islam sebenar berdasarkan Al-Quran, As Sunnah, Ijma’ dan Qias, kita dapati tidak banyak perbezaan di antara parti PAS dengan parti –parti politik lain.

Cuma apa yang jelas lebihnya mereka (PAS) ialah stail bercakap dan tempikan “ALLAHUAKHBAR” pengikutnya. Oleh sebab itu kita berani mendakwa bahawa sebenarnya PAS Bukan Parti Islam, lebih-lebih lagi setelah diteliti parti itu tidak memenuhi cirri-ciri Parti Islam atau Parti ALLAH atau HIZBULLAH yang sebenar sepertimana yang terdapat dalam Al-Quran dan Al Hadis dan juga arthar serta sejarah perjuangan para pejuang Islam lampau, termasuk apa yang pernah diperjuangkan oleh para Nabi dan Rasul dahulu.

Bagi membentangkan hujjah ini digunakan sumber rujukan nas ( Al-Quran dan Al Hadis) dan juga sejarah perjuangan para Nabi dan Nabi Muhammad SAW dan para sahabat Baginda SAW, bukan berdasarkan nafsu atau lain-lain teori politik bikinan manusia. Bagi membuktikan dakwaan ini, maka marilah kita lihat apa yang disebut oleh ALLAH didalam Al Quran dan juga Al Hadis serta athar yang dikemukakan di bawah ini.

Tujuan diketengahkan pandangan ini bukan kerana fanatik atau membenci kepada mana-mana golongan ataupun membencikan PAS, tetapi sekadar member penjelasan agar tidak timbul kekeliruan di dalam kalangan umat Islam berhubung dengan perjuangan Islam dan agar masyarakat tidak terus menerus tertipu dengan slogan dan label Islam yang digunakan oleh PAS dan tempikan “ALLAHU AKBAR” mereka serta ugutan kononnya, sesiapa tidak menyokong atau mengundi PAS berdosa dan masuk dan masuk neraka dan sesiapa sokong PAS masuk syurga.

Jadi kalau orang kafir seperti DAP dan lain-lain pakatan pmbangakang  yang menyokong yang menyokong dan undi PAS- APAKAH MEREKA JUGA AKAN MASUK SYURGA?

BENARKAH PAS PARTI ISLAM


BAHAGIAN EMPAT - PAS MILIKI CIRI-CIRI PARTI SYAITAN?



Maksudnya;"Syaitan telah menguasai mereka lalu ia (syaitan) menjadikan mereka itu lupa kepada ALLAH.Lalu mereka tergolongke dalam golongan hizbussyaitan( parti syaitan).ketahuilah,sesungguhnya PARTI SYAITAN itu parti yang rugi”-(Surah Al Mujadilah ayat 19)

Daripada huraian ayat di atas, didapati PAS mempunyai sekurang-kurangnya tiga sifat sepertimana yang tersebut dalam ayat di atas.

 Di antaranya ialah;

1. Mereka (PAS) memperalatkan agama untuk menimbulkan perpecahan ,iaitu mereka membuat pelbagai dalil agama untuk menuduh orang-orang Islam dalam UMNO dan BN sebagai orang-orang kafir; sembelihan mereka tidak boleh dimakan;dan jenazah mereka tidak boleh diziarah dan disembahyangkan-sehingga orang lain tidak bergaul dengan orang-orang Islam dalam UMNO dan BN dan memusuhi mereka.

2. PAS menggunakan sistem politik demokrasi dan politik pilihanraya sebagai saluran untuk menegakkan Islam. Ini di akiu sendiri oleh Dato’ Seri Haji Abdul Hadi Awang dalam bukunya Amanat Haji Hadi, mukasurat 23 dan 24, yang berbunyi : "Walaupun demokrasi adalah ciptaan Barat bukan Islam, di mana di dalamnya terdapat pelbagai kelemahan dan penyelewengan yang ketara, namun Islam menerima kebebasan dan hak-hak yang diberi oleh demokrasi dan mengambil alih faedah darinya untuk menyuarakan ajaran Islam."

Selanjutnya beliau menyambung “PAS tetap menyertai pilihanraya dan menyertai sistem demokrasi….” Kenyataan Hadi ini bertentangan sekali dengan firman ALLAH;


Maksudnya: "Jangan kamu mencampur adukkan kebenaran dengan kebatilan…" - ( Al Baqarah ayat 42)

Ini menandakan PAS menganut falsafah barat iaitu "Matlamat menghalalkan cara".

Bahkan Hadi mendakwa dengan mengatakan ‘Islam menerima kebebasan dan hak-hak yang diberi oleh demokrasi” Dari mana sumber yang mengatakan Islam menerima sistem tersebut?

Ulama muktabar mana yang mengeluarkan fatwa sehingga Hadi berani mengaitkan sistem tersebut dengan Islam. Sedangkan pada awal ayat itu diakui sendiri bahawa sistem ‘ demokrasi adalah ciptaan Barat dan terdapat penyelewengan”.

Di akhir kenyataan dinyatakan bahawa Islam menerima sisrem yang di ciptakan barat yang menyeleweng itu. Ini menunjukkan bahawa kenyataan Hadi memeksudkan Islam menerima penyelewengan.

Dalam perjuangan PAS pula, mereka menentang dan menuduh UMNO kerana UMNO menyeleweng daripada Islam kerana berjuang dan memerintah atas dasar demokrasi. Sekarang ini, siapa sebenarnya yang menyeleweng?

Atas asas apa pendirian perjuangan PAS sebenar?

3. Sifat ketiga pula ialah orang-orang PAS memang bersikap sombong dan berbangga dengan parti mereka. Buktinya kenyataan Nik Abdul Aziz bahawa kemenangan PAS kerana malaikat membantu mereka. Kelantan negeri yang disukai Rasulullah SAW.

Kenyataan itu secara tidak langsung menghina orang Islam di negeri-negeri lain.

Lantaran merasakan mereka (PAS) disayangi Rasulullah SAW dan suci, maka sebab itu mereka sanggup mencaci maki orang Islam lain sehingga boleh digelar sebagai “Barua” dan sebagainya.

Bersambung...Ciri-Ciri Parti Islam Berdasarkan Hadis & Athar

BENARKAH PAS PARTI ISLAM


BAHAGIAN TIGA - CIRI CIRI PARTI SYAITAN

Selain diterangkan cirri-ciri Parti ALLAH, terdapat juga ayat yang menyebut tentang cirri-ciri Parti Syaitan atau HIZBUSSYAITAN.


Tujuan ALLAH bentangkan firman-NYA itu ialah untuk membuat perbandingan agar umat Islam dapat membezakannya serta membuat pilihan engan tepat.

Firman ALLAH:


Maksudnya;"…mereka menjadikan agama (memperalatkan agama) untuk tujuan berpecah-belah dan berpuak-puak sehingga menjadi beberapa pecahan (parti-parti). Masing-masing puak(parti)pula berbangga dengan apa yang ada di sisi mereka….”-(Surah Al Mukminun ayat 53)

 Firman ALLAH lagi:


Maksudnya;"… orang-orang yang menyekutukan ALLAH itu ialah orang yang memecah-belahkan agama mereka(dengan cara meninggalkan agama tauhid dan menganut pelbagai ideology bikinan akal dan nafsu) sehingga menjadi beberapa golongan (parti-parti). Tiap-tiap golongan (parti) itu merasa bangga (sombong) dengan apa yang ada pada mereka “_( Surah Ar Rum ayat 32)

Selanjutnya ALLAH berfirman lagi:


Maksudnya;"Syaitan telah menguasai mereka lalu ia (syaitan) menjadikan mereka itu lupa kepada ALLAH.Lalu mereka tergolongke dalam golongan hizbussyaitan( parti syaitan).ketahuilah,sesungguhnya PARTI SYAITAN itu parti yang rugi”-(Surah Al Mujadilah ayat 19)

ALLAH telah menjelaskan tentang ciri-ciri parti syaitan dalam ayat di atas seperti berikut;


1. Pemimpin dan anggotanya memperalatkan agama untuk menimbulkan perpecahan di kalangan masyarakat. 

2. Mereka meninggalkan agama Tauhid, sebaliknya menjadikan ideology dan aliran fikiran manusia sebagai pegangan dan peraturan politik dan peraturan hidup mereka. 

3. Bersikap sombong dan berbangga dengan parti masing-masing. 

4. Lupa kepada ALLAH.Yakni, apabila ingin menyelesaikan masalah umat, mereka tidak merujuk kepada hukum ALLAH, sebaliknya merujuk kepada teori manusia. 

Bersambung...PAS PARTI SYAITAN?

BENARKAH PAS PARTI ISLAM


BAHAGIAN 2 - CIRI-CIRI PARTI ISLAM MENURUT AL QURAN


Dalam Al-Quran, ALLAH secara jelas dan tegas telah memperkenalkan cirri-ciri dan sifat-sifat Parti Islam dengan sebutan HIZBULLAH , iaitu PARTI ALLAH.

Ertinya, Islam memang memerintahkan umatnya memasuki parti yakni PARTI ALLAH. Bukan parti mengikuti sistem sekular,cara pemilihan pemimpin mengikut undi dan sebagainya seperti mana yang PAS amalkan sekarang ini.Tapi Parti ALLAH mempunyai ciri-ciri khusus yang ALLAH sendiri telah tetapkan; bukan macam PAS tetapkan.
 
ALLAH telah berfirman didalam Al-Quran:

 Maksudnya: “Sesungguhnya pemimpin kamu itu ialah ALLAH, Rasul-NYA dan orang-orang yang telah beriman yang mendirikan bersembahyang, yang mengeluarkan zakat, dan hal keadaan mereka itu tunduk (kepada ALLAH). Dan barangsiapa mengankat ALLAH, R asul-NYA dan orang-orang mukmin menjadi pemimpin, maka sesungguhnya HIZBULLAH( Parti ALLAH) itulah yang mendapat kemenangan.” –(Surah Al Maidah ayat 55-56)

Firman ALLAH lagi:

 Maksudnya; “Engkau tidak akan dapati sesuatu kaum itu yang benar-benar beriman kepada ALLAH dan Hari Akhirat, tergamak berkasih saying dengan orang-orang yang menentang ALLAH dan Rasul-NYA, sekalipun orang-orang(yang menentang ALLAH) itu terdiri daripada bapa-bapa mereka atau anak-anak mereka atau saudara- saudara mereka atau keluarga mereka.Meraka (golongan yang benar-benar beriman itu) telah ditetapkan iman di dalam hati mereka dan ALLAH telah menguatkan mereka dengan cara menanamkan semangat di dalam hati mereka. ALLAH akan memasukkan mereka ke dalam syurga yang di bawahnya mengalir sunagi-sungai dan mereka kekal di dalamnya. ALLAH redha kepada mereka dan demikian juga mereka redha kepada ALLAH serta bersyukur kepada nikmat pemberian ALLAH.Mereka itulah anggota-angota HIZBULLAH( Parti ALLAH ). Sesungguhnya pendokong HIZBULLAH (Parti ALLAH) itu ialah orang-orang yang mendapat kemenangan (di dunia dan di akhirat)”- (Surah Al Mujadilah ayat 22).

 Ayat-ayat di atas secara tidak langsung ALLAH telah menerangkan tentang cirri-ciri Parti ALLAH dan sifat-sifat pemimpin dan anggotanya. Di antaranya ialah;

1. Mereka benar-benar beriman kepada ALLAH dan Rasul-NYA , menjadikan kedua-duanya sebagai pemimpin dan tempat rujuk serta tempat minta pertolongan.

2. Mereka meletakkan orang yang benar-benar beriman sebagai pemimpin, iaitu di kalangan mereka yang bertaqwa.

3. Mereka beriman kepada Hari Akhirat

4.Mereka mendirikan sembahyang.

5.Mereka mengeluarkan zakat.

6.Mereka benar-benar patuh kepada perintah dan hukum ALLAH.

7.Mereka sekali-kali tidak berkasih sayang dan bekerjasama dengan orang yang menentang agama (ingkar hukum) ALLAH.

8. Tidak bersikap asabiah qaumiah, yakni tidak bertolak ansur walaupun dengan ibu bapa, anak-anak, saudara mara, kerabat dan keluarga sendiri, sekiranya mereka itu anti-Islam atau melakukan maksiat dan kemungkaran.

9. Mereka( golongan Parti ALLAH) tidak pernah kalah dan sentiasa menang.

Menyentuh tentang ciri dan sifat nombor 7, bersesuaian dengan ayat 22 surah Al-Mujadilah di atas, kita dapati sifat-sifat dan ciri-ciri itu tidak ada pada parti PAS.Demikian dengan cirri nombor 9, kerana PAS sentiasa kalah dalam pilihanraya.

Tapi demi kerana untuk meraih undi, PAS sanggup berkerjasama dengan parti-parti dalam Pakatan Pembangkang yang terdiri daripada parti-parti menentang ALLAH kerana peribadi pemimpin mereka dan dasar parti mereka bukan berlandaskan Islam.Buktinya ialah DAP dan PKR dasar dan perlembagaan parti mereka tidak berlandaskan Islam, bahkan tidak ada langsung cita-cita untuk menegakkan Islam.

Mereka Cuma menyokong Islam untuk mengambil kesempatan di sebalik isu reformasi; yang isu tersebut juga tidak berlandas dan semangat Islam.sekiranya mereka (Pakatan Pembangkang) menang, mereka juga akan melaksanakan sistem pemerintahan seperti mana yang sedang dilaksanakan oleh UMNO dan BN sekarang ini.

Bersambung - Ciri-Ciri Parti Syaitan

BENARKAH PAS PARTI ISLAM?

PENGENALAN

Penyelidikan mengenai beberapa persoalan yang berkaitan dengan politik dan isu- isu yang timbul dalam masyarakat Islam diharapkan dapat menjelaskan tentang beberapa kekeliruan dan salah faham sehingga menimbulkan krisis persaudaraan di kalangan umat Islam.


Punca timbul krisis  itu sehingga berlaku perbuatan tuduh menuduh, caci mencaci, pulau memulau, kutuk mengutuk dan lain-lain terhadap sesamaa Islam ialah kerana salah faham berhubung dengan salah tafsir terhadap nilai keIslaman seseorang dan seumpulan atau parti berkenaan yang disertai masing-masing.

Sebagai usaha untuk mengatasi krisis itu, difokuskan esei-esei selepas ini kepada beberapa perkara pokok yang menjadi persoalan iaitu tentang cirri-ciri sebenar sesebuah Parti Islam dan cirri-ciri pemimpin dan pengikutnya, berdasarkan Al-Quran dan Al-Hadis serta athar dan sejarah perjuangan Rasulullah SAW dan para sahabat serta para pejuang Islam dahulu


Ciri-ciri itu dibuat perbandingan dengan parti dan kumpulan berkenaan yang menjadi focus dalam penulisan ini, iaitu PAS dan UMNO.

Selain itu dibuat juga perbandingan parti berkenaan dengan firqah-firqah aqidah yang menyalahi iktiqad Ahli Sunnah Wal Jamaah yang disebut oleh Rassulullah SAW akan muncul di akhir zaman berjumlah 72 firqah, iaitu berdasarkan sikap dan tindak-tanduk harian mereka dalam politik.
 
Di antara firqah-firqah yang popular di negara ini ialah Muktazilah, Khawarij dan Syi’ah. Sementara Ahli Sunnah Wal Jamaah ialah pegangan iktiqad yang diakui sah oleh Rasulullah SAW sendiri dan cirri-cirinya dihuraikan dalam buku ini meliputi pegangan dalam bidang politik.


Esei yang disiarkan selepas ini mengandungi pendedahan beberapa amalan yang menyalahi ajaran Islam oleh parti-parti politik, termasuk PAS.


Ini termasuk perbuatan pemimpinya seperti suka kafir mengkafir sesama Islam, berkasar, mendedahkan aib orang lain, boikot memboikot, berdemontrasi, mencarut, tidak mengenang budi dan lain-lain.

BENARKAH PAS PARTI ISLAM?

PENDAHULUAN


Segala puji bagi ALLAH ,Tuhan tempat disembah dan dirujuk segala perkara mengenai urusan dunia dan akhirat. Selawat dan salam kapada Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW,Nabi dan Rasul yang ummi dan pemimpin umat Islam sejagat yang teragung. 

Polimik mengenai sama ada Parti PAS sebuah parti Islam sampai ke kemuncaknya baru-baru apabila ada pemimpin UMNO seperti Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd Shafie Afdal dan Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said. melabelkan PAS sebagai Parti Ajaran Sesat.

Hakikatnya PAS dikatakan sebagai ‘Parti Ajaran Sesat’ bukan baru. Apabila Nik Abdul Aziz Nik Mat mengatakan ‘JIKA SYAITAN PUN NAK TOLONG PAS’ ia sanggup menerimanya, banyak pihak ketika itu mengatakan PAS sudah menjadi “Parti ‘Ajaran Sesat’.

Namun oleh kerana waktu Ahmad Said mengatakan ‘PAS Ajaran Sesat’ ketika hampir pilihan raya umum ke 13 dan halatuju perjuangan PAS terumbang ambing, kenyataan Menteri Besar Terengganu itu mengundang kritikan dan ada yang menyelar Ahmad Said.
 
Ada yang mengatakan Ahmad Said sebagai ‘Pemikiran Sesat’, ‘Tidak Waras’ dan banyak lagi yang semuanya bagaikan melepaskan geram. Namun ada di kalangan pemimpin PAS yang “sedia bersemuka’ dan duduk semeja untuk bincang ‘Parti Ajaran Sesat’.

Menteri Besar Terengganu itu bagaimanapun enggan tunduk kepada desakan PAS yang memberi tempoh tiga hari agar beliau menarik balik kenyataannya mendakwa parti itu sebagai ‘Parti Ajaran Sesat’.

Malah, Ahmad Said bersedia disaman oleh PAS berhubung dakwaan itu sambil menyerahkan kepada parti berkenaan untuk memilih sama ada kes itu dibawa ke mahkamah sivil atau mahkamah syariah.

Beliau tidak sesekali gentar dengan desakan parti tersebut kerana yakin dakwaan terhadap PAS itu mempunyai kebenaran berdasarkan banyak bukti kukuh. Hakikatnya sehingga hari ini, umat Islam di Malaysia khususnya masih lagi keliru dengan uslub perjuangan menegakkan ajaran dan hukum Islam.

Kalau sebelum ini umat Islam keliru dengan pengertian ibadah, tetapi sekarang ini setelah timbul era kesedaran dan kefahaman Islam , umumnya telah memahami bahawa ibadah meliputi semua bidang kegiatan hidup.

Kebelakangan ini kita dapati masih lagi umat Islam keliru dengan pengertian tentang parti politik, jihad, berjuang dan persoalan kepimpinan dalam Islam.

Hal itu perlu ada penjelasan.Kita tidak boleh membiarkan masyarakat umum teraba-raba mencari jawapan, seperti orang buta teraba-raba untuk mengenal gajah, kerana ia akan timbul fanatic bahawa apa yang mereka temui itulah betul,sedangkan orang lain tidak betul.

Maka akan berlakulah pertelagahan yang tidak berkesudahan. Saya berusaha mencari bahan-bahan yang boleh dijadikan panduan bagi membantu masyarakat umum menghilangkan kekeliruan dalam persoalan politik dan Islam, kerana terdapat penjelasan mengenai cirri-ciri dan sifat-sifat Parti Islam, pemimpin serta pengikut dan uslubnya berdasarkan Al-Quran dan Al-Hadis serta pendapat para ulama Ahli Sunnah Wal Jamaah, yang mana menjadi anutan dan pegangan umat Islam di Malaysia.

Di samping itu akan dibuat juga perbandingan dengan parti politik yang dikenali sebagai Parti Islam, sekaligus tindak-tanduk dan sikap pemimpin dan ahlinya, agar umat Islam menilai yang mana menepati ajaran Islam dan yang mana bercanggah dengan ajaran Islam.

Ini kerana kebenaran tidak hanya terletak kepada apa yang diucapkan atau apa yang terkandung di dalam kitab, tetapi dinilai kepada perbuatan, amalan dan tindak-tanduk seseorang.

Akhirnya yang penting, hendaklah kita menjadi orang mukmin sejati, yang lurus hatinya, lurus lidah dan benar perbuatan dan amalannya.