Tuesday, September 25, 2012

KAWAN ANWAR YANG ‘BERSUBAHAT MAHU MENJATUHKAN KERAJAAN’ ORANG ASING ATAU TEMPATAN?


 Alangkah bagusnya kalau kita dapat kawan seperti kawan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Tanpa ada ‘apa-apa kepentingan’ dia pinjamkan jet peribadi yang berharga USD$39 juta atau kira-kira RM 119Juta. Senang-senang atau buta-buta sahaja dia bagi pinjam, seperti pinjamkan kereta bernilai RM39,000.

Hakikatnya, orang kaya dia tidak hairan! Malah Anwar mengatakan tiada ikatan apa-apa mengenai pinjaman jet peribadi itu. Anwar menyebut orang ini tiada kepentingan.

Golongan proYahudi yang dikaitkan dengan Anwar pun tidak pernah mengatakan mengatakan ada kepentingan.

George Soros ada mengatakan dia ada kepentingan di negara ini apabila mengganggu-guat ekonomi Malaysia pada 1998.

Malah, membantu NGO dengan duitnya, adakah Soros mengatakan beliau ada kepentingan. Siapa nak beritahu dia ada kepentingan tertentu secara terbuka apabila membantu pembangkang?

Yang pasti orang itu tahu bahawa jet peribadi itu adalah untuk kempen Anwar bagi menang pilihan raya umum akan datang dan ‘menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional yang ada’.

Jadi, kawan Anwar ini dengan kata lain - tahu, bersubahat dan turut mahu menjatuhkan kerajaan yang ada – dan wajar kita tahu SIAPA DIA.

Cerita mengenai jet peribadi digunakan Datuk Seri Anwar Ibrahim pertengahan bulan lalu yang turut ditumpang beberapa pemimpin PAS dan PKR lain semakin menarik.

Ketua Pembangkang itu nafi ia milik peribadinya dan mengatakan milik rakannya tanpa mahu menamakan siapa. Dia cuba sorok siapa rakannya. Hakikatnya, tidak perlu nak disorokkan siapa pemilik jet peribadi yang digunakan.

Jawapannya sudah ada:

The private jet is operated by Bresnan International Aviation of White Plains, New York. It’s an aircraft charter outfit and is the only aircraft they operate. The aircraft owner is registered under Wells Fargo Bank Northwest, Salt Lake City. Either this Dassault Falcon 900 with the registration N990BB belongs to an American friend of Anwar Ibrahim or some rich fat cat is paying for the rental. 

Anwar menegaskan bahawa jet peribadi yang digunakannya dalam kempen di Sabah dan Sarawak tengah bulan ini bukanlah miliknya tetapi milik 'rakannya'.

Yang menarik mengenai rakannya ini menurut mulut Ahli Parlimen Permatang Pauh itu sendiri ialah: “Pemilik jet itu membenarkan saya menggunakan jet itu kerana ingin membantu memandangkan di ketika itu saya amat memerlukan penggunaan jet tersebut…jet tersebut digunakan untuk perjalanan dari Kuala Lumpur ke Labuan, Kota Kinabalu, Kuching dan kembali ke Kuala Lumpur.”

 Anwar mengatakan bertanya dahulu kepada pemilik jet itu adakah dia berbuat baik kerana mempunyai kepentingan memiliki tanah di negeri bawah pentadbiran Pakatan Rakyat (PR) 'rakannya' itu menafikannya.

Dengan kata lain, Anwar menafikan sebarang dakwaan yang mengaitkan wujudkan unsur rasuah disebalik penajaan jet peribadi tersebut.

"Saya semak jika wujud unsur berkepentingan di Selangor, tapi tak ada. Saya bimbang juga kalau dia nak tanah atau kontrak di Selangor...tapi tak ada," katanya.

“Bantuan itu tidak terikat dengan apa-apa dan sekiranya saya diberikan peluang selepas ini untuk menggunakan bagi kempen pilihan raya, ia memang sangat diperlukan. Kalau boleh saya mahu pinjam lagi, “katanya.

Cerita ini semakin menarik!!!

1 comment: