Sunday, January 1, 2012

ANWAR PUNYA ISU MORAL, TIDAK LAYAK JADI PM

Sah sudah kalau mengikut Raja Petra Kamarudin, Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibarhim punyai isu moral dan tidak mampu mentadbir Malaysia.

Hakikatnya hanya PKR yang memerlukan Anwar sedangkan DAP dan PAS tidak akan mengharapkan pemimpin itu lagi sekiranya pakatan pembangkang gagal membentuk kerajaan pada pilihan raya umum akan datang.

Ertinya, pilihan raya umum ke 13 ini adalah hidup mati Anwar. Ini belum pasti dengan keputusan mahkamah 9 Januari ini.

Selain mempunyai isu moral, Anwar juga tidak mampu menjadi penasihat ekonomi negeri Selangor, apatah lagi untuk mentadbir negara.

Bagi Raja Petra, Anwar bukan lagi satu pilihan kepada rakyat Malaysia kerana Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu memang tidak layak.

Terkejut mendengar apa yang diperkatakan oleh Raja Petra seperti dalam wawancara dengan Mingguan Malaysia, yang disiarkan hari ini.

Raja Petra mendedahkan Anwar berbohong apabila menyatakan tidak mengenali Datuk Eskay Shazryl Abdullah sedangkan tiga tahun lalu ketua pembangkang itu pernah menghubunginya untuk membantu membersihkan nama Eskay.

Mengenai gay, Raja Petra yang merujuk kepada Anwar berkata, jika anda nak jadi gay, teruskanlah. “Anda tak boleh jadi pemimpin dan gay sekali gus. Di Australia, anda boleh.”

Sebaliknya, di Malaysia seseorang kena pilih. “Kalau nak jadi Perdana Menteri dan gay sekali gus, sudah tentu di Malaysia tak boleh.”

Baca temubual Raja Petra dengan Mingguan Malaysia untuk seterusnya di sini.

1 comment:

  1. RPK is not giving an honest comment. He should condemn anwar to the utmost, but not giving a chance to the crook anwar. anwar has become a prime crook sinister man in Malaysia. He should be arrested for provoking and infuriate the students to organize rally against the government last night.

    ReplyDelete