Friday, January 20, 2012

ANWAR HANYA PANDAI JUAL ‘AIR LIUR’...

Nak percaya atau tidak hendak percaya tidak kisahlah!

Najib lebih berwibawa daripada Anwar dari segi pengurusan ekonomi negara sebaliknya Anwar seorang pemidato yang baik berbanding Najib.

Satu kajiselidik yang dijalankan oleh Universiti Malaya akhir tahun lalu, menunjukkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menjadi pemimpin pilihan berbanding dengan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Walaupun sebahagian besar daripada 2,559 responden kajiselidik itu yang dijalankan oleh Pusat Demokrasi dan Pilihan Raya Universiti Malaysia (Umcedel) di seluruh negara, "tidak pasti", tetapi Najib mendahului dalam beberapa kategori.

Berbanding dengan Anwar, lebih ramai yang berpendapat Najib merupakan seorang pemimpin yang lebih berkemampuan dari segi pengurusan ekonomi negara, dengan sejumlah 40 peratus responden bersetuju bahawa perdana menteri adalah lebih baik.

Sebaliknya, hanya 33 peratus daripada responden kajiselidik itu - yang dijalan dari bulan Oktober hingga Disember 2011 - bersetuju Anwar lebih berkemampuan dalam menguruskan ekonomi negara.

Namun begitu, separuh daripada responden bersetuju bahawa Anwar adalah seorang pemidato dan penyampai yang baik, berbanding 44 peratus untuk Najib.

Yang lain, baca di sini.

No comments:

Post a Comment