Wednesday, September 14, 2011

DR M RANCANG MAHU JATUHKAN NAJIB PULA?

Panas, panas. Ada saja cerita yang tidak enak tetapi menarik untuk dibaca dan didengar.

Kali ini tukang spin PAS, Mahfuz Omar yang bergelar Datuk itu kata 'Dr Mahathir rancang mahu jatuhkan Najib".

Cerita spin PAS ini dibawa oleh The Malaysian Insider yang masih ada 'pengaruh budak2 Pak Lah' dan laporan oleh Syed Mu’az Syed Putra ini memetik Naib Presiden PAS itu sebagai berkata bahawa bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menggunakan pengaruhnya untuk menjatuhkan kepimpinan Datuk Seri Najib Razak sebelum pilihan raya umum ke-13.

Dakwaan itu dibuat hanya kerana Dr Mahathir yang menasihatkan Najib agar melewatkan pilihan raya umum ke-13 adalah satu bentuk tekanan terhadap Najib selaku Presiden Umno dan Pengerusi Barisan Nasional (BN).

Kata Mahfuz: “Saya lihat dalam Umno sekarang berdepan isu calon atau isu parti sendiri yang mana mereka mahu meletakkan calon yang boleh menang... Tun Mahathir cuba beri mesej bahawa beliau (Najib) juga tidak berkelayakan sebagai seorang calon. Kalau kita lihat hari ini Najib menjadi liabiliti dan beban kepada Umno-BN, sebab itu diminta supaya dilewatkan pilihan raya umum ke-13, malah dalam Umno juga ada gesaan supaya Najib berundur sebelum pilihan raya umum ke-13,” katanya pada sidang media di Kuala Lumpur.

Ahli Parlimen Pokok Sena ini menambah, ramai pemimpin Umno yang tidak mahu Najib terus mengetuai parti Melayu terbesar itu.

Baca selanjutnya di sini.

Kita minta jika tidak benar, sesekali Dr M saman mereka yang menuduh beliau kerana spin seperti ini merosakkan UMNO, kerajaan dan hubungan beliau dengan Najib.

Apa yang dapat dilihat Dr M 'tatang Najib bagai minyak yang penuh' dan sukar mempercayai berita seperti ini.

Semakin busuk mulut pemimpin-pemimpin PAS akhir-akhir ini!!

No comments:

Post a Comment