Friday, December 18, 2009

JANGAN SERTAI DEMONSTRASI HARAM




Hari ini kabarnya AMK selangor akan mengadakan demontrasi di masjid negeri Shah Alam selepas solat Jumaat bagi mendesak agar perbicaraan liwat Anwar Ibrahim diadakan serentak di mahkamah syariah.

Soalnya, apakah Anwar dah mula nak berdalih lagi ?
Polis Selangor semalam sudah memberi amaran bahawa orang ramai jangan menyertai perhimpunan itu.

Orang ramai dinasihatkan supaya tidak menyertai mana-mana demonstrasi haram yang dijangka diadakan di Petaling Jaya dan Shah Alam hujung minggu ini bagi mengelak berlaku sebarang kejadian yang tidak diingini.

Ketua Polis Selangor Datuk Khalid Abu Bakar berkata polis telah menerima banyak maklumat mengenai terdapatnya pemimpin-pemimpin parti politik dan badan bukan kerajaan (NG0) tertentu yang bercadang mengadakan demonstrasi jalanan dan forum.

"Polis Selangor tidak akan memberikan sebarang permit ke atas penganjuran majlis tersebut. Saya menasihatkan parti-parti politik dan NGO supaya tidak meneruskan niat mereka untuk mengadakan demonstrasi dan forum berkenaan," katanya dalam satu kenyataan media.

Beliau berkata orang ramai dinasihatkan supaya tidak terlibat sama kerana polis sudah bersedia untuk mengambil tindakan tegas terhadap perhimpunan haram seperti itu.

Demonstrasi haram itu sebenarnya melanggar perjalanan kes mahkamah beliau sendiri.

Anwar cuba mereka cipta satu konsep demokrasi baru, mewujudkan satu trial public bagi memberikan damage kepada 'bakal' keputusan yang berlaku Februari 2010 !

Demokrasi rimba seperti ini sengaja dicipta untuk mengheret Polis Selangor khususnya dengan harapan agar polis mengambil tindakan terhadap hadirin yang memprotes.

Dengan ini mudahlah Anwar melabel dan memberikan persepsi kepada penyokongnya, bahawa polis dan mahkamah memang berkonspirasi dalam kes liwat beliau..

1 comment:

  1. Ini adalah budaya 'maut' yang amalkan oleh PKR.
    Rupa-rupanya Parti KeAdilan ni hanya untuk Anwar bukan untuk rakyat.

    Hentikanlah kerja-kerja bodoh ni.

    ReplyDelete