Friday, November 21, 2008

CERITA ALTANTUYA DAN PETAI

(Rehat Minda 1)

Tergelak besar saya dan anak membaca komen Seladang - orang Lanchang - sebagai reaksi kepada posting saya bertajuk ‘Altantuya - Jangan Fitnah Najib’ semalam.

Apa tidaknya beliau bertanya apakah kedatangan Altantuya ke Malaysia untuk mencari petai.

Ya tak ya jugak. Tak kan dia datang ke Malaysia mencari petai.

Tanya Seladang: “Adakah Altuntuyya datang ke Malaysia nak mencari petai sehingga terpijak jerangkap samar C4?”

Komen Seladang memang kelakar tetapi memedihkan.

Saya terus ke blog beliau (http://tokperan.blogspot.com) dan Seladang seorang yang puitis tetapi garang seperti namanya. Blognya dihiasi pantun jenaka dan sajak kiasan disertai gambar-gambar menarik.

Saya mohon petik satu daripada karya Seladang yang sangat menarik untuk melupakan sekejab isu Altantuya.

Cerita paling pendek ....

OB vs OB

Di Amerika Syarikat hanya ada seorang OB!
Di Malaysia banyak-banyak OB!
Di Amerika Syarikat OB - Obbama!
Di Malaysia OB - Oh Bangau!

Bangau oh Bangau
Mengapa engkau kurus?
Macam mana aku tak kurus


Pemimpin banyak yang gemok!

Pemimpin oh Pemimpin
Mengapa engkau gemok?
Macam mana aku tak gemok
Lantak duit rakyat!!!
Lantak duit rakyat!!!
Lantak duit rakyat!!!


SELADANG: Pantang disergah!

No comments:

Post a Comment