Friday, April 12, 2013

VIDEO SEKS - CIK GU PA SERAH KEPADA MAHKAMAH UNTUK BERCAKAP BAGI PIHAKNYA...

 
Akhirnya mereka bersuara.

Hari ini Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali atau Cik Gu Pa tidak naik angin seperti berlaku sebelum ini.

Dia hanya bersuara dengan mengatakan beliau tidak akan menjawab sebarang pertanyaan media mengenai video seks yang diedarkan sejak malam tadi.

Dengan kata lain, Cik Gu Pa akan menguci mulutnya dan membiarkan mahkamah menentukan segala-galanya sama ada beliau berada di pihak yang ‘benar’ atau yang ‘salah’.


Rasanya saya macam terperasan bahawa cara ini juga digunakan oleh seorang pemimpin besar pembangkang sebelum ini apabila kes video seksnya dengan China Doll disebarkan.

Bagus juga Mahkamah Malaysia ini. Ternyata ia dipercayai oleh semua pihak dan pembangkang. Jadi dakwaan mahkamah Malaysia tidak ‘bersih’ dan tidak ‘saksama’ tidak benar sama sekali.

Sebaliknya seorang peguam yang mewakili Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali menafikan bahawa individu dalam video seks terbaru adalah anak guamnya.

Asmuni Awi, yang mengetuai firma Awi dan Co, memberitahu Malaysiakini bahawa beliau baru sahaja dilantik oleh Mustafa untuk mewakilinya.

"Ini memang fitnah. Tidak ada orang buat kerja ini melainkan Umno. Pelanggan saya menafikannya. Video itu tiba-tiba sahaja muncul," kata Asmuni yang juga pengerusi Lajnah undang-undang PAS.

Asmuni memberi amaran bahawa anak guamnya tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan terhadap pengeluar atau blogger yang memuat-naik imej tersebut. "Kalau kita tahu prodesur siapa yang terbitkan video ini kita akan ambil tindakan," katanya. 

Dalam perkembangan berkaitan, Timbalan Ketua Pengarah Sekteriat Perhubungan Awam Bukit Aman, Asisten Komisioner Ramli Mohamed Yoosuf berkata, polis sedang menyiasat identiti individu yang terlibat dalam video berkenaan.

“Kami belum membuat sebarang tangkapan kerana siasatan masih lagi berjalan. Kita harap orang ramai dapat tampil bagi membantu siasatan,” katanya Sebelum ini dilaporkan, sebuah blog politik

Kedahan69ers.com memuat naik klip rakaman video berdurasi empat saat pada pukul 8.30 malam Khamis.

Video berkenaan menunjukkan aksi seorang lelaki menyerupai pemimpin PAS sedang hendak memakai seluar dalamnya ketika duduk di tepi katil dan ia kelihatan seperti dalam sebuah bilik hotel.

Lelaki berkenaan hanya memakai sehelai singlet berwarna putih. Selepas itu, satu lagi blog Medan Info Kita memuat naik satu lagi versi rakaman video yang lebih panjang.

Dengan rakaman yang lebih lama, iaitu 25 saat, ia menunjukkan aksi lelaki berkenaan di atas katil bersama seorang wanita dalam satu bilik yang sama dan paparan skrin menunjukkan mereka sedang bersiap.

Mustafa hanya mengeluarkan kenyataan satu perenggan mengatakan bahawa beliau tidak akan menjawab sebarang pertanyaan mengenai isu yang diperkatakan itu.

"Semuanya saya telah serahkan kepada peguam saya melalui Awi & Co untuk uruskan," katanya dalam kenyataan satu perenggan yang disiarkan dalam akhbar web PAS Harakahdaily .

"Saya tidak akan menjawab sebarang petanyaan mengenai isu yang diperkatakan. Semuanya saya telah serahkan kepada peguam saya melalui Awi Co untuk uruskan," kata beliau dalam kenyataan ringkas.

Beliau membuat kenyataan itu dipercayai merujuk kepada video seks dan foto yang disebarkan melalui beberapa blog Umno sejak lewat petang semalam. Bernama pula memetik.


Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menganggap penyebaran gambar dan DVD lucah yang dikaitkan dengan pemimpin kanan parti itu sebagai fitnah dan bukan masalah besar kepada Pas.

Hadi sendiri pun tidak percaya lelaki itu adalah pemimpin PAS sebagaimana yang didakwa oleh beberapa bloger.

"Teruskanlah sebarkan video itu. Ia hanya akan menguatkan parti apabila orang ramai mengetahui yang ia adalah tidak benar," ujar Hadi sambil menyeru para penyokong PAS agar mengadakan sembahyang hajat.

Beliau berkata perkara itu tidak serius dan pemimpin kanan Pas yang dianggap mangsa fitnah itu tidak perlu memberi penjelasan kepada parti kerana banyak lagi perkara lain yang perlu dibuat ketika ini.

"Kita (Pas) anggap itu satu fitnah...lagi lama dia siar, lagi pahala banyak dapat kepada dia (pemimpin itu). Kita yakin benda itu tidak benar dan dia siar, dia berdosa, biarlah dia siar lagi luas lagi banyak dapat pahala," katanya. 

Abdul Hadi hairan kenapa pemimpin terbabit menjadi mangsa kerana beliau bukanlah calon Pas untuk bertanding mana-mana kerusi pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) 5 Mei ini.

Semalam di Kampung Alor Lintang Besut, polis dilaporkan menemui 16 bungkusan yang mengandungi gambar dan DVD lucah dipercayai melibatkan seorang pemimpin kanan Pas.

Berikutan PAS dan para pemimpinnya tidak percaya lelaki yang muncul dalam klip video seks terbaru adalah salah seorang pemimpin tertinggi mereka dan Hadi menganggap tidak perlu memanggil satu mesyuarat khas untuk membincangkan perkara itu.

Sementara itu, Pesuruhjaya PAS Terengganu Abdul Wahid Endut berkata rakyat Malaysia sepatutnya lebih matang dalam berpolitik daripada menggunakan taktik lama.

”Musuh politik tidak sepatutnya menyentuh hal peribadi…fokus kepada polisi. Saya bimbang dengan suasana politik tempatan sekiranya taktik seperti ini terus digunakan,” katanya.

Abdul Wahid menjelaskan beliau sangat terperanjat mengapa pemimpinan kanan PAS itu diserang kerana beliau tidak berminat untuk bertanding dalam pilihan raya.

“Berdasarkan pengetahuan saya, beliau hanya mahu memfokuskan kepada hal-hal parti sahaja.

Saya sangat terkejut mengapa dalam banyak-banyak orang hanya beliau yang diserang,” katanya.

Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa meminta pihak berkuasa menyiasat penyebaran video berkenaan.

"Biar pihak polis siasat. Kami sudah lali dengan isu sebegini, kita sudah tidak peduli. Saya beranggapan apa jua skandal yang didedahkan kini adalah bermotifkan politik,” katanya.

Beliau menambah orang yang akan menanggung reputasi dan imej yang buruk adalah mereka yang membuat dan mengedarkan video berkenaan, termasuk pihak berkuasa yang tidak mengambil sebarang tindakan mengenainya.

Seorang lagi Naib Presiden, Salahuddin Ayub menyifatkan rakaman video tersebut sebagai politik kotor, terutamanya ketika hampir kepada tarikh pilihan raya umum ke-13.

“Ia merupakan tindakan tidak bertamadun yang dilakukan oleh pihak yang terdesak dengan menggunakan taktik kotor seperti ini.

Tindakan menyebarkan video sebegini perlu dikutuk…adalah sangat meragukan apabila video berkenaan disebarkan kurang 10 hari daripada hari penamaan calon,” katanya ketika dihubungi pada Jumaat.

1 comment:

  1. Kalau tak bersalah kenapa gelabah?, ada berani sumpah muhabalah?
    Sedangkan bangkai pengganas ditutup daun sawit pun berbau, inikan pula bau tengik spender besar. Parti Angkat Spender (PAS).!

    ReplyDelete