Tuesday, April 26, 2011

‘MILIK ANWARKAH DNA INI'?

Datuk Seri Anwar Ibrahim diiringi isterinya, Datin Seri Wan Azizah Ismail (terlindung) kelihatan sihat dan ceria ketika hadir di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur bagi mengikuti perbicaraan kes liwatnya terhadap Mohd. Saiful Bukhari Azlan, di Kuala Lumpur semalam (25 April 2011). – Gambar Utusan.

Tiba-tiba saya teringatkan lagu Sudirman Haji Arshad ‘Milik Siapakah Gadis Ini’ apabila membaca laporan Bernama bertajuk “Liwat II: Pendakwaan Hujah Anwar adalah ‘Lelaki Y’”.

Tajuk lagu itu sepadan dengan pertanyaan profil asid deoksiribonukleik (DNA) DNA ‘Lelaki Y’ yang diambil dari bahagian dubur Mohd Saiful Bukhari Azlan yang berbunyi: : “Milik siapakah DNA Ini”.

Laporan menyebut, pihak pendakwaan semalam ( Isnin 25 April 2011) menghujahkan bahawa profil DNA ‘Lelaki Y’ yang diambil dari bahagian dubur Saiful adalah sepadan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Jadi wajarkah tajuknya berbunyi “Milik Anwarkah DNA Ini”?

Belum boleh.Mana boleh!. Tapi kalau sendiri rasa boleh...apa nak dibuat!

Yang nyata, semua yang disebut semalam semuanya penghujahan pendakwaan. Belum Confirmlah, kata orang. Baru 50 peratus confirm. Kena tunggu sedikit hari lagi kot!

Peguam Karpal Singh yang mengetuai barisan pembelaan Anwar menghujahkan bahawa Saiful gagal untuk memberikan keterangan bahawa anak guamnya telah memaksa dia untuk melakukan hubungan seksual.

Perkara yang dibangkitkan Karpal dan barisan pembelaan ialah:

1. Tak kanlah Mohd Saiful yang berusia 25 tahun iaitu ‘seorang lelaki yang muda dan cukup kuat’ tidak mampu menolak Anwar di bilik tidur. Kenapa dia tidak berbuat demikian, hujah Karpal;

2. Anwar sedang mengadakan perjumpaan dengan individu lain di sebuah unit apartmen lain semasa kejadian tersebut didakwa berlaku; dan,

3. Tiada bukti perubatan yang dapat menyelamatkan kes pendakwaan dan Mohd Saiful seharusnya didakwa atas tuduhan memberi keterangan palsu.

Amat jelas barisan pembelaan Anwar mendakwa bahawa Mohd Saiful Bukhari yang mendakwa dirinya diliwat berbohong semasa memberi keterangan di mahkamah.

Bermakna, bukan sahaja Anwar dibela sebagai tidak melakukan seks diluar tabii itu tetapi Mohd Saiful patut dihukum kerana membuat keterangan palsu.

Berapa pula Mohd Saiful nak kena saman oleh Anwar!!!

Namun, yang juga menarik pagi semalam ialah apabila pihak pendakwaan sudah benar-benar berani mengatakan sampel DNA Anwar diperoleh dari tuala Good Morning, berus gigi dan botol air mineral yang diambil dari dalam lokap yang pernah dihuni oleh Ketua Pembangkang tersebut adalah milik Anwar.

Tuduhan tersebut dibuat semasa barisan pembelaan itu mendesak agar Mahkamah Tinggi menbebaskan Anwar daripada tuduhan meliwat Mohd Saiful Bukhari, yang merupakan bekas pembantunya
.
Anwar didakwa melakukan kesalahan tersebut pada antara pukul 3.01 dan 4.30 petang, 26 Jun 2008 di Kondominium Desa Damansara di Bukit Damansara, dekat sini.

Pihak pendakwaan menutup kes mereka pada bulan lalu selepas selesai memanggil semua 27 saksi dan mahkamah akan memutuskan sama ada Ahli Parlimen Permatang Pauh tersebut akan dibebaskan atau diarahkan untuk membela diri atas pertuduhan tersebut.

Pihak pendakwaan tidak ada bukti lain tetapi bergantung kepada keterangan Mohd Saiful dan air mani yang ditemui padanya yang dikatakan sepadan dengan DNA daripada barangan milik Anwar.

Bimbang kononnya akan disalah gunakan oleh pihak polis, Anwar sehingga ini enggan menyerahkan DNAnya secara sukarela.

Kita tunggulah apakah akan ada lagi sembahyang hajat oleh pemimpin PAS membela Anwar demi untuk ke Putrajaya selepas ini pada ketika Anwar juga sedang tertekan dengan isu video seks yang didedahkan oleh ‘Datuk T’.

Elok juga kalau ada pihak mengadakan sembahyang hajat minta Allah selesaikan segera kemelut politik yang berkaitan dengan Anwar ini.

Sudah hampir 15 tahun kemelut politik Malaysia diselubungi oleh isu membabitkan manusia bernama Anwar. Bilakah akan berakhir?

No comments:

Post a Comment