Tuesday, October 5, 2010

DR MAHATHIR KELUAR HOSPITAL DENGAN SEMANGAT TINGGI

Syukur Alhamdulilah.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad telah dibenarkan keluar dari Hospital Epworth di Melbourne 12 tengah hari ini.

Laporan Bernama yang memerik seorang jurucakap hospital, berkata Dr. Mahathir keluar dari hospital dengan semangat yang tinggi.

Beliau telah berada di hotel penginapannya dan akan kembali ke tanah air minggu ini.

Bekas Perdana Menteri menerima rawatan di Hospital Epworth, Melbourne, Australia kerana jangkitan paru-paru.

mStar yang memetik Pegawai Khas Dr Mahathir, Sufi Yusoff pula berkata, pasukan perubatan berpuas hati dengan perkembangan kesihatan Dr Mahatahir.

"Namun beliau masih akan diletakkan di bawah pemerhatian untuk pemerhatian lanjut untuk satu tempoh yang belum ditentukan," katanya.

Selain itu menurut Sufi, Dr Mahathir akan ditempatkan di sebuah hotel berhampiran bagi memudahkan pasukan perubatan membuat pemantauan.

"Pelepasan dari hospital hari ini ke sebuah hotel berhampiran juga merupakan sebahagian daripada proses pemulihan untuk mencepatkan proses pemulihan Dr Mahathir.

"Sepanjang tempoh ini, pasukan perubatan akan terus memantau rawatan antibiotik serta menjalani fisioterapi susulan," katanya.

Dr Mahathir yang diiringi isterinya, Tun Dr Siti Hasmah Mohd. Ali berada di Melbourne sejak Khamis lalu untuk berucap pada seminar pembangunan manusia anjuran Kelab UMNO Melbourne.

2 comments: