Thursday, July 9, 2009

TAK PERLU LULUS UNIVERSITI


"Pengajian tinggi tidak penting. Yang penting ialah pengalaman, sebab pengalaman tidak akan didapati walau mengaji setinggi mana pun.

Kerajaan di zaman Rasulullah dulu pun tidak terbentuk daripada individu yang berpendidikan di peringkat universiti."


Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Dato' Zaid Ibrahim merujuk kepada calon pakatan pembangkang di Manek Urai.

2 comments:

  1. si kaki botol ni hanya tau melalut tak tentu pasal..zaman RAsullullah nak di samakan dengan zaman ini..zaman dulu memang takde universiti tetapi pusat2 pengajian tetap wujud di masjid2 dan kelas2 agama ni rumah pemimpin.

    sejak bila pulak pemimpin di zaman RAsulullah seorang yg jahil??mereka semestinya berilmu dan ada tokoh kepimpinan yg baik.baru mereka di angkat menjadi pemimpin..

    pengalaman apa yg sedang mereka canang ni??pengalaman sebagai pemborong ikan??jelaskan dengan nyata..dalam ceramah berkempen hanya tahu memburukkan calon lawan dan juga pemimpin2 kerajaan..paling wajib ada dalam ceramah PR,mesti ada fakta yg di putar belit.jujur la jika hendak memimpin,jujur untuk rakyat bukan untuk kepentingan sendiri yg tamakkan kuasa.

    PAS hanya memberi keburukan(memburukkan pemimpin kerajaan )untuk meraih simpati sokongan tetapi kerajaan UMNO/BN memberikan pembangunan ummah dan pembangunan infrastuktur(fardhu kifayah) untuk memperolehi sokongan..

    ReplyDelete
  2. Kalau tak berpendidikan tinggi kenapa dia (zaid) belajar sampai ke Universiti ?. Mungkin dia tak pegi belajar kut ? buat keja lain kat universiti, keja politk sebab tulah dia jadi begitu. tak ada berpendirian.

    ReplyDelete