Saturday, April 25, 2009

DR AHMAD RAMZI YANG DICARI POLIS

Tiada lagi komplikasi atau blur-blur. Terang lagi bersuluh.
Seorang pengunjung Law (LLB) Center, bertanya melalui posting saya ANTARA UBI GADUNG DAN AIR NIRA(2) semalam: “who would it be the said dr?” sementara Tom yam Pok Tek berkata: “…amat mengelirukan politik terengaganu ini,silap2 runtuh pemerintahan BN ganu”.

Bagi saya ia tidak rumit kalau diselesaikan mengikut selera orang Terengganu. Melainkan jika ada campurtangan yang tidak berkaitan, Terengganu tidak akan bergelora.

Kini ikut selera Datuk Seri Hishamuddin Husseinlah kemana beliau mahu membawa politik Terengganu, walaupun timbalannya ialah Menteri Besar, Datuk Ahmad Said sendiri.

Apapun, untuk menjawab pengunjung Law (LLB) Centre, jawapannya seperti berikut:


SMS ugut ADUN: Polis Terengganu cari bekas calon BN

Sabtu April 25, 2009

KUALA TERENGGANU: Polis sedang mengesan bekas calon Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum ke-12 lepas, Datuk Dr Ahmad Ramzi Mohamad Zubir bagi membantu siasatan berhubung kes penghantaran khidmat pesanan ringkas (SMS) berbentuk ugutan kepada tiga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) BN baru-baru ini.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri, ACP Mohd Fauzi Abduri berkata, Ahmad Ramzi yang pernah menjadi Setiausaha Politik kepada bekas Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Idris Jusoh, dicari untuk diambil keterangan bagi melengkapkan siasatan kes tersebut.

"Ahmad Ramzi dicari kerana beliau adalah antara individu yang mengeluarkan kenyataan kepada media pada malam ketiga-tiga Adun itu menerima SMS ugutan berkenaan.

"Polis ingin mendapatkan kepastian sama ada Ahmad Ramzi turut menerima SMS berkenaan atau sebaliknya kerana beliau turut memberi kenyataan kepada media pada malam tersebut," katanya ketika dihubungi di sini semalam.

Sebelum ini, Mohd Fauzi berkata, polis telah berusaha mencari Ahmad Ramzi di rumahnya tetapi tidak berhasil.

Ahmad Ramzi bertanding pada kerusi Parlimen kawasan Marang pada pilihan raya umum lepas tetapi tewas.

Pada 13 April lalu, ADUN Ajil, Datul Rosol Wahid, Zakaria Abdullah (Paka) dan Abdul Halim Jusoh (Permaisuri) menerima ugutan SMS yang mengancam keselamatan mereka yang dipercayai berhubung isu politik di Terengganu.

Sebelum ini, polis telah menahan seorang kerani syarikat swasta berusia 31 tahun di Bandar Baru Bangi, Selangor Isnin lepas kerana disyaki menghantar SMS ugutan itu.

Mohd Fauzi berkata, perintah tahanan reman ke atas kerani itu dilanjutkan selama tiga hari lagi bagi membolehkan pihaknya melengkapkan siasatan.

"Polis Terengganu juga telah menghantar anggota untuk mengambil komputer di pejabat kerani itu bagi membantu siasatan yang dijangka selesai dalam tempoh beberapa hari lagi," katanya.
Beliau berkata, setakat ini, pihaknya belum mendapat petunjuk sama ada ADUN-ADUN di negeri itu terlibat dalam kes tersebut atau sebaliknya. BERNAMA

2 comments: